Γενικά υπάρχουν πάρα πολλές εταιρίες που φτιάχνουν σπαστά ποδήλατα, με διαφορετικά σχέδια και για διαφορετικές χρήσεις. Η προσέγγιση της SplitBike είναι σίγουρα, μοναδικά ενδιαφέρουσα με σκελετό σε σχήμα διπλού διαμαντιού, ο οποίος διαχωρίζεται με την χρήση quick release.
Παρά την πρακτικότητα που προσφέρουν στο αστικό περιβάλλον τα σπαστά ποδήλατα, δεν θα λέγαμε ότι είναι το ίδιο κατάλληλα για πιο δύσκολα τερέν, ή για πιο μεγάλες αποστάσεις και ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Είναι άσχημα, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον.
Το SplitBike είναι σχετικά συμπαγές όταν διπλωθεί, για ποδήλατο πλήρους μεγέθους, με μεγάλους τροχούς και που είναι φτιαγμένο με περιφερειακά κανονικών ποδηλάτων και όχι ειδικών περιφερειακών για σπαστό ποδήλατο. Οπότε, αν θέλετε ένα λίγο πιο μεγάλο σπαστό ποδήλατο, το οποίο δεν έχει ειδικά εξαρτήματα ρίξτε μια δεύτερη ματιά στο SplitBike.
Με δύο μοντέλα, ένα σχεδιασμένο για αστική χρήση, με το όνομα S1 City και το άλλο σχεδιασμένο για χρήση εκτός δρόμου, με το όνομα S1 Terrain. Και τα δύο έχουν χειροποίητα πλαίσια από αλουμίνιο, τα οποία έχουν διπλο-επεξεργαστεί θερμικά, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες συνθήκες. Τα περιφερειακά του ποδηλάτου είναι επιλεγμένα με σκοπό την αξιοπιστία και την χαμηλή συντήρηση, με τον κάρμπον ιμάντα αντί για αλυσίδα και επιλογές μονοτάχυτου ή 14 εσωτερικών ταχυτήτων Rohloff.
Όταν έρχεται η ώρα της μεταφοράς του, το πλαίσιο χωρίζεται στον οριζόντιο σωλήνα και στον διαγώνιο, με την χρήση δύο σφικτήρων quick release χωρίς να χρειάζονται εργαλεία για να διπλωθεί ή να μονταριστεί. Το quick release του οριζόντιου σωλήνα μοιάζει με σφικτήρα παλουκόσελου και το πίσω μέρος του σωλήνα μπαίνει στο μπροστά μέρος. Στον διαγώνιο σωλήνα γίνεται χρήση της μοναδικής ειδικής διαμόρφωσης σε CNC, με το όνομα LOCtube, πατέντα της SplitBike.
Αν εξαιρέσουμε τα πετάλια ταχείας απελευθέρωσης της Wellgo, όλα τα υπόλοιπα μέρη του SplitBike, είναι εξαρτήματα φυσιολογικών ποδηλάτων, τα οποία μπορεί πολύ εύκολα να προμηθευτεί κάποιος από το ποδηλατάδικο της γειτονιάς του, καθιστώντας το SplitBike, πολύ εύκολο στην συντήρηση. Το πλαίσιο έχει tapered headtube και δέχεται τροχούς 650Β ή 27,5″, ενώ τα υπόλοιπα μέρη του είναι από την RaceFace, την Magura και την Schwalbe.
Η μόνη διαφορά μεταξύ των μοντέλων S1 city και S1 Terrain, είναι το πιρούνι. Η έκδοση City, έχει ένα κάρμπον πιρούνι, ενώ η Terrain έκδοση χρησιμοποιεί πιρούνι με ανάρτηση 120mm από την Magura, με περαστό άξονα 15mm. Αν και τα ελαστικά έχουν πέλμα που είναι για όλα τα τερέν, προκαλεί εντύπωση πως και τα δύο μοντέλα είναι εξοπλισμένα με τα ίδια λάστιχα. Επίσης στο S1 Terrain, γίνεται χρήση τιμονιού με rise, σε αντίθεση με μοντέλο S1 City, που έχει το ίσιο τιμόνι.
Μπορεί να μην είναι στο μέγεθος των διάσημων σπαστών ποδηλάτων όπως το Dahon ή το Brompton, αλλά δεν είναι και σχεδιασμένο για εντελώς ίδια χρήση. Είναι ένα ποδήλατο για ταξιδιώτες που θέλουν ένα σταθερό, άνετο και άκαμπτο ποδήλατο, που θα μπορούν να το κουβαλήσουν μαζί τους σε κάποιο καράβι ή ΚΤΕΛ.
Περισσότερα για το SplitBike μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα τους. SplitBike.com