Έρχεται το τέλος για τα δισκόφρενα στο pro peloton λόγω της μείωσης του ελάχιστου βάρους;

Author: Χωρίς σχόλια Share:
rear-wheel-road-bike-disk-brake

Εχτές είδαμε πως η UCI έχει μπει σε συζητήσεις σχετικά με την μείωση του ελάχιστου βάρους των ποδηλάτων στους αγώνες λόγω της εξέλιξης των υλικών και της τεράστιας τεχνογνωσίας που υπάρχει πάνω στα ανθρακονημάτινα εξαρτήματα και πλαίσια τα τελευταία 15 χρόνια.

Πως όμως αυτή η μείωση του βάρους μπορεί να επηρεάσει την εξέλιξη και την χρήση των δισκοφρένων στους επαγγελματικούς αγώνες ποδηλασίας δρόμου;

Τα δισκόφρενα απαιτούν ενισχύσεις στο πλαίσιο και στο πιρούνι, περαστούς άξονες, έχουν τις δεξαμενές του υγρού στις μανέτες, τους δίσκους και η διαφορά τους προς το παρόν είναι κάπου τα 600 γραμμάρια -περισσότερο βάρος- σε σύγκριση με τα κλασικά φρένα.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε μείωση της εξέλιξης των δισκόφρενων για τα ποδήλατα δρόμου. Αν ο τεχνικός κανονισμός του ελάχιστου επιτρεπόμενου βάρους αλλάξει τότε το πιο πιθανό είναι οι εταιρίες να αποθαρρυνθούν στην εξέλιξη των δισκοφρένων καθώς ποιος επαγγελματίας αθλητής θα θέλει να χρησιμοποιεί ένα ποδήλατο π.χ 6,2 κιλών και όχι ένα που ζυγίζει μόλις 5,8 κιλά;

disk-brake-road-bike-closeup

Πολλοί αθλητές ακόμη δεν έχουν δοκιμάσει ποδήλατα με δισκόφρενα, ενώ άλλοι είναι αντίθετοι με την χρήση τους -τουλάχιστον στο επαγγελματικό πελοτόν. Γιατί κάποιος να θέλει να χρησιμοποιήσει ένα έστω και ελάχιστα βαρύτερο ποδήλατο όταν το επίπεδο ανταγωνισμού είναι τόσο υψηλό;

Εάν λοιπόν οι επαγγελματίες αναβάτες δεν θα θέλουν να χρησιμοποιήσουν κάποιο ποδήλατο με δισκόφρενα, καθώς πιστεύουν πως το ελαφρύτερο ποδήλατο έχει να τους προσφέρει περισσότερα οφέλη από το καλύτερο και αποτελεσματικότερο φρενάρισμα τότε, πως θα γίνει η απαραίτητη διαφήμιση προς τους καταναλωτές;

Ίσως βέβαια, η UCI δεν αποφασίσει για την αλλαγή του ελάχιστου βάρους πριν γίνει καθολική αποδοχή ή απόρριψη των δισκοφρένων στους επαγγελματικούς αγώνες. Όπως θέλει ένας αναβάτης το χαμηλότερο βάρος, ή τα αυξημένα αεροδυναμικά οφέλη, έτσι θέλει και το καλύτερο φρενάρισμα καθώς και αυτό θα του δώσει πλεονέκτημα στον κατήφορο. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνει καθολικά γιατί η διαφορά στην πέδηση είναι τέτοια που σίγουρα θα γίνουν πολλά ατυχήματα στα κατηφορικά κομμάτια.

Previous Article

Ένα απίστευτο flow trail από την Νέα Ζηλανδία… μας έκανε να ζηλέψουμε! (video)

Next Article

H Rachel Atherton κέρδισε το βραβείο action woman 2016 από την BT Sport*.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια