Στο Παρίσι σχεδιάζουν την επένδυση 150 εκατομμυρίων ευρώ για να διπλασιάσουν τον αριθμό των ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη. Μια κίνηση που ελπίζουν ότι θα μετατρέψει το Παρίσι σε μια παγκόσμια πρωτεύουσα ποδηλασίας, αλλά και θα βοηθήσει να λυθεί το πρόβλημα της μόλυνσης που υπάρχει στην πρωτεύουσα της Γαλλίας.
Με την αποκάλυψη της επένδυσης την Πέμπτη, το δημαρχείο του Παρισιού δήλωσε ότι με αυτή την επένδυση θα μπορούσαν να τριπλασιαστούν οι μετακινήσεις με το ποδήλατο από το 5% που είναι αυτή την στιγμή στο 20% μέχρι το 2020.
Το επίκεντρο του προγράμματος είναι ένας νέος ποδηλατοδρόμος “ταχείας κυκλοφορίας” με περισσότερα από 80 χιλιόμετρα αμφίδρομης μετακίνησης, μέσα από κύριες λεωφόρους του Παρισιού που καλύπτουν την πόλη από τον Βορρά προς τον Νότο και από την Ανατολή προς την Δύση.
Άλλοι ποδηλατόδρομοι, περιμετρικά του κεντρικού “άξονα” θα προστεθούν και θα επεκταθούν, διπλασιάζοντας το συνολικό μήκος των υπάρχοντων. Μέσα στην επόμενη 5-ετία αναμένεται να ξεπεραστούν τα 1400 χιλιόμετρα για το συνολικό μήκος των “γύρω” ποδηλατοδρόμων.
Στον χάρτη βλέπουμε τις προτάσεις για το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων του Παρισιού. Οι πράσινες γραμμές είναι το υπάρχον δίκτυο, οι ροζ δείχνουν την πρόταση για το δίκτυο “ταχείας κυκλοφορίας” και οι διακεκομμένες γραμμές είναι οι προτάσεις για νέα μικρότερα δίκτυα ποδηλατοδρόμων.
Οι φιλόδοξες προτάσεις είναι προγραμματισμένες για ψηφοφορία στην επόμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τον Απρίλιο. Η κίνηση, της δημιουργίας νέων και της επέκτασης του υπάρχοντος δικτύου ποδηλατοδρόμων, θα κάνει το Παρίσι, πιο πράσινο και θα συμβάλλει στην μείωση της μόλυνσης σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο και αρμόδιο για τα θέματα μεταφορών, Christophe Najdovski.
Παρ’ όλο που τα στοιχεία δείχνουν σταθερή μείωση της ατμοσφαιρικής μόλυνσης τα τελευταία χρόνια στην γαλλική πρωτεύουσα, περίπου 2-4 εκ. κάτοικοι του Παρισιού κάθε χρόνο εκτίθενται σε ποιότητα αέρα που δεν πληροί τα ευρωπαϊκά πρότυπα, σύμφωνα με το Airparif, τον οργανισμό που ελέγχει και παρατηρεί τα επίπεδα μόλυνσης του αέρα στο Παρίσι.
Τον περασμένο μήνα και για δεύτερη φορά μέσα σε λίγο περισσότερο από χρόνο, αξιωματούχοι της πόλης αναγκάστηκαν να πάρουν αναγκαστικά επείγοντα μέτρα για τον περιορισμό της επικίνδυνης αύξησης της ρύπανσης. Τα δραστικά μέτρα, περιλάμβαναν απαγόρευση της κυκλοφορίας για τα μισά οχήματα από τους δρόμους, ενώ περιλάμβαναν δωρεάν αστικές συγκοινωνίες.
Όρια ταχύτητας για να κάνουν πιο ασφαλές το ποδήλατο.
Ένα σημαντικό μέρος των νέων προτάσεων, είναι η αυξημένη ασφάλεια στους δρόμους για τους ποδηλάτες. Οι υπεύθυνοι ελπίζουν πως θα ενθαρρυνθούν περισσότεροι άνθρωποι ώστε να αφήσουν το αυτοκίνητό τους και να μετακινηθούν με το ποδήλατο, αν είναι πραγματικά ασφαλείς.
Τα μέτρα ασφαλείας περιλαμβάνουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας για τους μικρότερους δρόμους στους οποίους υπάρχει ποδηλατόδρομος με όριο 30 χ.α.ω., ενώ θα αυξάνεται στα 50 χ.α.ω στις κύριες αρτηρίες.
Ο Najdovski χαρακτηριστικά λέει: “Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι θα ήταν πρόθυμοι να κάνουν το βήμα υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου, αλλά δεν το κάνουν λόγω της αίσθησης ανασφάλειας.”
Συνέχισε λέγοντας: “Οι νέοι “ταχείας κυκλοφορίας” ποδηλατόδρομοι θα είναι διαχωρισμένοι από την κίνηση. Θέλουμε επίσης να προσθέσουμε χώρους διαλειμμάτων στο δίκτυο όπως για παράδειγμα στις αψίδες και στα περίχωρα του Παρισιού.”
Τα αποκαλυπτήρια του προγράμματος έρχονται σε μια στιγμή όπου η ποδηλασία στο Παρίσι γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής.
Ο αριθμός των μετακινήσεων με ποδήλατο στην περιοχή Ile-de-France η οποία περιλαμβάνει και το Παρίσι, έχει διπλασιαστεί μεταξύ του 2001-2010 σε 650,000 την ημέρα, ενώ το σύστημα ενοικίασης ποδηλάτων Vélib της πόλης έφτασε σε αριθμό ρεκόρ για το 2014, τους 283,000 χρήστες.
Οι δημοτικοί εκπρόσωποι, επίσης εξετάζουν την εισαγωγή ενός νέου προγράμματος μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων για να επιτρέψουν στους χρήστες να κάνουν μεγαλύτερες διαδρομές. Επίσης, πέρυσι, είδαμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα ενθάρρυνσης των νέων για εκμάθηση ποδηλασίας, προσφέροντας στις οικογένειες την δυνατότητα ενοικίασης ποδηλάτων για παιδιά ηλικίας 2 έως 8 ετών.
- Tags: ασφάλεια, δικτυο, επεκταση, μετακίνηση, Παρίσι, ποδήλατο, Ποδηλατοδρόμοι