Όταν πριν λίγο καιρό παραλάβαμε στα γραφεία του sela.gr ένα ζευγάρι τροχούς για ποδήλατο δρόμου από το Bike’n’Stuff, δεν ξέραμε τι να περιμέναμε! Βλέπετε ήταν τροχοί όχι κάποια επώνυμης εταιρίας, αλλά τροχοί που όχι μόνο πλέκει μόνος του, αλλά έχει κάνει και την επιλογή των μερών τους, ο Κώστας ο Τσολάκης!
Η πρώτη σκέψη είναι πως σχεδόν ο καθένας έχει την δυνατότητα να πλέξει ένα ζευγάρι τροχούς, άρα γιατί αυτοί; Αποφασίσαμε, λοιπόν, να κάνουμε test και να δώσουμε απάντηση σε αυτό το μεγάλο γιατί.
Testing
Φυσικά και δεν θα χάναμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ένα ζευγάρι τροχούς τόσα πολλά υποσχόμενους και μετά από λίγες ημέρες τους είχαμε στα χέρια μας. Οι πρώτες εντυπώσεις πάρα πολύ θετικές καθώς ήταν πάρα πολύ ελαφριοί στην αίσθηση πράγμα που επιβεβαίωσε και η ζυγαριά μας, δεν ξεπερνούσαν τα 1550 γραμμάρια μαζί με τα QR!
Από τις πρώτες πεταλιές ήταν αισθητό το χαμηλό τους βάρος και η υψηλή ποιότητα κύλισης πράγμα που μας έκανε να χαμογελάσουμε. Τα πρώτα 40 χιλιόμετρα του “στρωσίματος” έγιναν επιτυχώς “δοκιμάζοντας” τους τροχούς σε σπασμένη άσφαλτο αλλά και σε μικρές λακούβες όπου δεν παρατηρήθηκε το παραμικρό! Έπειτα βγήκαν από το ποδήλατο και πήγαν για έλεγχο καθώς ακόμη δεν είχε έρθει η ώρα της πραγματικής τους δοκιμής.
Μετά τον έλεγχο -όπου δεν παρατηρήθηκε κάποιο πρόβλημα- ήρθε η ώρα για δοκιμή. Μια ημέρα αρκετά ηλιόλουστη αλλά με αρκετό αντίθετο αέρα πήραμε τα βουνά. Στις ανηφόρες έδιναν την αίσθηση ότι είχαμε περισσότερη δύναμη καθώς χρησιμοποιούσαμε μια και δυο βαρύτερες σχέσεις. Ομοίως, στον κατήφορο μόλις αφήναμε τα φρένα νιώθαμε το ποδήλατο να επιταχύνει, ενώ το ίδιο εύκολα έπεφτε η ταχύτητα μόλις πατούσαμε τα φρένα. Πρόκειται για ένα ζευγάρι τροχούς οι οποίοι σε προκαλούν να ανεβαίνεις βουνά!
Ίσως ως αρνητικά να αναφέρω πως ένιωσα μικρό φλεξ σε δυνατά σπριντς στις ευθείες, αλλά είχα και την αίσθηση πως δεν κρατούσαν την ταχύτητα στις ευθείες αλλά αυτό περισσότερο οφείλεται στο πολύ μικρό προφίλ τους και στο χαμηλό τους βάρος, καθώς είναι σχεδιασμένοι και φτιαγμένοι για ατελείωτες ανηφόρες και όχι για ευθείες, οπότε σταμάτησα να δίνω σημασία.
Μετά από περίπου 250 χιλιόμετρα επιστράφηκαν, χωρίς να έχουν χρειαστεί ακτινολόγηση ή να έχουν παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα.
Το πλέξιμο
Αυτό που κάνει τους συγκεκριμένους τροχούς να ξεχωρίζουν είναι πως όλα έχουν επιλεχθεί -κέντρο, στεφάνι, ακτίνες, καψούλια- με γνώμονα το χαμηλό βάρος και την μέγιστη αξιοπιστία. Επιπλέον, τα στεφάνια και τα κέντρα είναι ειδικές παραγγελίες με προδιαγραφές που ζήτησε ο κ. Τσολάκης ώστε να καλύπτουν τις απαιτήσεις των ελληνικών δρόμων.
Τα στεφάνια είναι της τσέχικης εταιρίας Remerx και είναι κάτι μεταξύ των Alkyon και των Rcx. Τα κέντρα έρχονται από την Γαλλική Aivee -η οποία κατασκευάζει κέντρα για αρκετές εταιρίες- αλλά και αυτά έχουν διαφορετικές προδιαγραφές. Είναι με κλειστά ρουλεμάν βιομηχανικού τύπου, ενώ οι ακτίνες είναι και αυτές ειδική παραγγελία στην Σουηδία με προδιαγραφές για χρήση στους ελληνικούς δρόμους.
Ο μπροστά τροχός ήταν ακτινικά πλεγμένος και από τις δύο πλευρές, ενώ ο πίσω ακτινικά στην αριστερή μεριά ενώ με 2πλη πλέξη στην μεριά της κασέτας.
Οι ακτίνες δεν ήταν κάποιες πολύ ψαγμένες aero/bladed αλλά κανονικές ακτίνες που μπορείτε να βρείτε σε οποιοδήποτε ποδηλατάδικο σε περίπτωση που σπάσει κάποια (πράγμα πολύ απίθανο να συμβεί). Τα καψούλια ήταν αυτο-ασφαλιζόμενα ώστε να εξασφαλίσουν πως δεν θα λυθούν μόνα τους.
Τα κέντρα στην κλασική δοκιμή που γίνεται σε ένα καινούριο ζευγάρι τροχών γυρνούσαν πολύ γλυκά και πολύ εύκολα και φανταστείτε ακόμη δεν είχαν κάνει ούτε ένα χιλιόμετρο πάνω σε ποδήλατο! Ο, δε, ήχος από το ελεύθερο -το οποίο είναι συμβατό και με 11-αρα Shimano/Sram- ήταν εκεί να σου υπενθυμίζει να μην σταματάς να γυρνάς τα πόδια σου.
Τα στεφάνια είχαν ανάγλυφη επιφάνεια φρεναρίσματος για αποτελεσματικότερο και πιο δυνατό φρενάρισμα ενώ φώναζαν από μακριά πως η ποιότητα τους είναι αρκετά υψηλή. Εσωτερικά ήταν στα 16mm πράγμα που μας παρεξένεψε στην αρχή καθώς όλες σχεδόν οι εταιρίες έχουν μεγαλώσει το εσωτερικό πλάτος των στεφανιών τους, αλλά ύστερα προσέξαμε και τους τροχούς που δίνουν για χρήση σε ανηφόρες και “κυλιόμενο” τερέν.
Τα λάστιχα (Vittoria Zaffiro 25c) τοποθετήθηκαν πολύ εύκολα χωρίς να χρειαστούν λεβιεδάκια. Το ίδιο εύκολα μπήκε και η 11-αρα κασέτα Shimano και μπήκαν πάνω στο ποδήλατο.
Η τιμή τους; Χαμηλότερη των 300€ για ένα ζευγάρι τροχούς με βάρος ελάχιστα μεγαλύτερο των 1500 γραμμαρίων, με κέντρα με κλειστά ρουλεμάν.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στον Κων/νο Τσολάκη στο
Bike’n’Stuff
Στρ.Μπρουσαλη 2
Αγ.Δημητριος
τηλ. 6943400503
Bike’n’Stuff Facebook
Φωτογραφίες: karaliskos
Μοντέλο φωτογράφισης: cycloholic