Vivax Assist, κρυφό ηλεκτρικό μοτέρ για κούρσες!

Author: 3 Σχόλια Share:
vivaxassist (5)

Πριν λίγο καιρό είδαμε ότι έγιναν έλεγχοι από την UCI σε ποδήλατα για τυχόν ύπαρξη κρυμμένων ηλεκτρικών μοτέρ, ακριβώς με την λήξη του αγώνα. Αρκετοί μπορεί να το προσπεράσατε, άλλοι να νομίσατε ότι δεν υπάρχουν τέτοια «κρυφά» ηλεκτρικά μοτέρ. Κι όμως, υπάρχουν ήδη στην αγορά και παρακάτω θα σας δείξουμε που μπαίνουν και πως δουλεύουν.

Ένα παράδειγμα τέτοιου, κρυμμένου μοτέρ είναι το Vivax Assist. Το μέγεθός του είναι τέτοιο που του επιτρέπει να κρυφτεί μέσα στον κάθετο σωλήνα του ποδηλάτου, είτε είναι βουνού είτε δρόμου. Με μια διάταξη γραναζιών μεταφέρει την κίνηση στον δισκοβραχίονα.

Το βασικό πακέτο αποτελείται από την μπαταρία, τσαντάκι σέλας για την μπαταρία, τον φορτιστή, παλουκόσελο για να μπει η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, το μοτέρ και τους απαραίτητους αντάπτορες για να συνδεθεί το μοτέρ με τον δισκοβραχίονα.

vivaxassist (3)

Το μοτέρ είναι περίπου 20 εκατοστά σε μήκος, και μπορεί να μπει μέσα στον κάθετο σωλήνα του ποδηλάτου. Συνδέεται με τον δισκοβραχίονα με μια διάταξη γραναζιών από τα οποία το ένα βρίσκεται στο μοτέρ και το άλλο προσαρμόζεται στον δισκοβραχίονα. Στην συνέχεια το μοτέρ συνδέεται με την ηλεκτρική πηγή (μπαταρία) μέσω της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας, η οποία βρίσκεται στο παλουκόσελο που παρέχεται.

Με το απλό πάτημα ενός κουμπιού ξεκινάει και σταματάει το μοτέρ που βρίσκεται κρυμμένο. Το μοτέρ είναι χαρακτηρισμένο ως 200W, αλλά στην πραγματικότητα παρέχονται περίπου 110W στον δισκοβραχίονα. Αυτή η δύναμη έρχεται έξτρα, σε σχέση με την δύναμη που παράγει ο αναβάτης.

Με δύο επιλογές μπαταριών, η μια παρέχει συνολική υποβοήθηση 60 λεπτών, ενώ η άλλη 90 λεπτών. Το βάρος του μοτέρ είναι 750γρμ, και μαζί με την μπαταρία των 60 λεπτών, το συνολικό βάρος φτάνει στα 1800γρμ. Η μπαταρία των 90 λεπτών, προσθέτει ακόμη 400γρμ στο συνολικό βάρος.

Συμβατότητα.

Είναι συμβατό με όλους τους δισκοβραχίονες Shimano HollowTech II, και με κάθετους σωλήνες, χωρίς κούρμπες, διαμέτρου 31,6mm μιας και τόση είναι η εξωτερική διάμετρος του μοτέρ. Βέβαια, η τοποθέτησή του μπορεί να δυσκολέψει και τον πιο έμπειρο ποδηλατά και καλό θα είναι να ακολουθηθούν οι οδηγίες γράμμα προς γράμμα.

vivaxassist (1)

Στο βίντεο που ακολουθεί θα το δούμε σε δράση σε ένα φουλ κάρμπον πλαίσιο με την επωνυμία Vivax, με groupset Ultegra από την Shimano, 3Τ τιμόνι και λαιμό, σέλα Selle Italia Carbonia SLR και τροχούς Zipp 60. Το συνολικό βάρος του ποδηλάτου δεν ξεπερνάει τα 8 κιλά (7,9 κιλά).

Για να ενεργοποιηθεί το μοτέρ, χρειάζεται απλά μια περιστροφή των πετάλ, και το πάτημα ενός κουμπιού. Μετά από ένα δευτερόλεπτο το πολύ ξεκινάει. Δεν έχει κάποια αντίσταση στα πετάλ, όταν δεν είναι ενεργοποιημένο και η αίσθηση του ποδηλάτου είναι σαν ενός συμβατικού ποδηλάτου. Όταν, όμως, πατήσετε το κουμπί έχετε μια έξτρα δύναμη περίπου 100W. Για να σταματήσει το μοτέρ, απλά σταματάτε το πετάλι. Νιώθετε μια μικρή ώθηση στα πόδια -όπως και όταν σταματάτε το πετάλι σε ένα fixed bike- αλλά είναι για ελάχιστο χρόνο μέχρι να απεμπλακεί το μοτέρ. Έπειτα το ποδήλατο γίνεται «φυσιολογικό».

Previous Article

Ζελατίνη, η νέα «υπερτροφή»!

Next Article

Bike #funfacts vol.1

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια