Αρχιτέκτονες σχεδιάζουν ξύλινο ποδήλατο για να μελετήσουν δομικές τεχνικές.

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Ένα ξύλινο ποδήλατο μπορεί να είναι όμορφο, αλλά επίσης είναι μη πρακτικό. Παρόλα ταύτα όμως, μπορεί να υπάρξει απροσδόκητη αξία στα ξύλινα πλαίσια ποδηλάτων, από τα οποία οι αρχιτέκτονες μπορούν να κατανοήσουν βασικές κατασκευαστικές προκλήσεις και να αναπτύξουν νέα σχέδια.

Αυτή τουλάχιστον είναι η λογική πίσω από την νέα πρωτότυπη κατασκευή της AERO. Οι αρχιτέκτονες Martino Hutz, Atanas Zhelev και Mariya Korolova, έφτιαξαν αυτό το ξύλινο πλαίσιο όχι τόσο ώστε να μπορούν να το καβαλήσουν, αλλά για να μελετήσουν τον τρόπο που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα αυτά τα φύλλα ξύλου, ώστε να φτιαχτούν ισχυρότερα κτήρια. Ένας από τους αρχιτέκτονες λέει: “Το ποδήλατο είναι το ιδανικό μέσο για να ελέγξουμε πως οι ξύλινες κατασκευές ανταπεξέρχονται σε διαφορετικές κλίμακες με διαφορετικά φορτία.”

periergoxylinopodhlato (4)

Το πλαίσιο του ποδηλάτου είναι φτιαγμένο από ελάσματα πάχους χιλιοστών από ξύλο σημύδας, κολλημένα μεταξύ τους σε ταινίες, οι οποίες διευρύνονται στα σημεία όπου ενώνονται στην μεσαία τριβή, καθώς και κάτω από την σέλα του αναβάτη. Η αρχιτεκτονική ομάδα, βρήκε πως αυτή η μέθοδος στρωμάτων, προσφέρει ελαφρότητα, αυξημένη ευελιξία και μεγαλύτερη αντοχή, έναντι των κλσσικών μεθόδων ξύλινων κατασκευών.

Η κατασκευή του βασίζεται στην προσπάθεια εύρεσης, της καλύτερης δομικής κατασκευής ώστε το συγκεκριμένο σύστημα ανάρτησης να μην έχει αυξημένες ταλαντώσεις. Πρέπει να είναι άνετο κατά το πεταλάρισμα, αλλά παράλληλα, να έχει την δυνατότητα απορρόφησης μεγαλύτερων χτυπημάτων.

Κάθε φύλλο σημύδας, είναι κομμένο στα 0,9 χιλιοστά, τα οποία στην συνέχεια κολλήθηκαν μεταξύ τους για να σχηματιστεί το τελικό αποτέλεσμα. οι φυσικές ίνες κάθε ξύλου είναι έτσι τοποθετημένες ώστε να ενισχύσουν την συνολική αντοχή αλλά και την ακαμψία. “Η επιλογή του ξύλου, ως υλικού, για το συγκεκριμένο σχέδιο, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό. Δεν συνδυάζει μόνο την φυσική ομορφιά και την φιλικότητα προς το περιβάλλον, αλλά προσφέρει τις στοιχειώδες ιδιότητες ευελιξίας” λέει ο Zhelev.

periergoxylinopodhlato (5)

Η αρχή τοποθέτησης των διαφορετικών στρωμάτων των ξύλων, είναι μια σημαντική πτυχή στο ξύλινο πρωτότυπο, η οποία σύμφωνα με την σχεδιαστική ομάδα, είναι ένας τρόπος, καλύτερος, από το κλασσικό φρεζάρισμα των ξύλων. Αυτό συμβαίνει καθώς, σπαταλάται αρκετό ξύλο και κατά συνέπεια καταστρέφεται η φυσική δομή του. Ο βαθύτερος στόχος της συγκεκριμένης προσπάθειας πέρα από το ποδήλατο, είναι καθιέρωση νέων μεθόδων παραγωγής, χρησιμοποιώντας υλικά με βάση το ξύλο για πολύ μεγαλύτερες κατασκευές.

periergoxylinopodhlato (3)

Η ομάδα επίσης έχει μελετήσει την προσθήκη στρωμάτων κάρμπον ή αλουμινίου ενδιαμέσως των ελασμάτων σημύδας, η οποία θα ευξήσει την συνολική δοκιμή αντοχή με λιγότερο υλικό. “Το κάρμπον απορροφάει τις δυνάμεις διάτμησης, οι οποίες είναι μεγαλύτερες στις δύο άκρες των ξύλων, ενώ η σημύδα προσφέρει ελαστικότητα. Η αναλογία μεταξύ του κάρμπον και της σημύδας θα ελέγχει την συνολική ελαστικότητα των ξύλινων ελασμάτων” συμπληρώνει η Mariya Korolova.

Previous Article

Τσάντα που κάνει σινιάλα όταν ποδηλατείτε; Ιδού, το brakepack! (video)

Next Article

Ποδηλάτης πυροβολήθηκε στην Αγγλία!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια