3 σημεία του bike fit που θα κάνουν πιο άνετο και ξεκούραστο το ποδήλατο δρόμου!

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Ωραίο το καινούριο ποδήλατο, με σούπερ σειρά και εξαιρετικά περιφερειακά, αλλά είναι “φτιαγμένο” για να ταιριάζει απόλυτα στον σωματότυπο σας, ή μήπως είναι απλά ακόμη ένα ποδήλατο;

Είτε αγοράσατε καινούριο, είτε μεταχειρισμένο, είτε αλλάξατε την σέλα ή το τιμόνι το bike fit είναι πολύ σημαντικό. Δεν είναι μόνο η ρύθμιση του ύψους της σέλας, αλλά το να κρατάτε το σώμα σας σε μια “σταθερή” θέση που είναι άνετη και αποδοτική κάθε φορά. Σε αυτό συμβάλλουν 3 σημεία του bike fit τα οποία και θα δούμε παρακάτω.

Το ύψος της σέλας. Είναι -δίχως αμφιβολία- η πιο σημαντική παράμετρος στην απόδοση αλλά και στην άνεση του ποδηλάτου. Όταν είμαστε bike fit (2)άνετοι πάνω στο ποδήλατο, μπορούμε να πετύχουμε υψηλότερη απόδοση και το πιο σημαντικό; Χωρίς τραυματισμούς στα γόνατα! Επίσης, πρόκειται για μια πολύ απλή και εύκολη ρύθμιση, η οποία όμως μπορεί να “χαθεί” και πολύ εύκολα.
Πολλές φορές βλέπουμε ανθρώπους που χρησιμοποιούν καθημερινά το ποδήλατο τους, ειδικά όσους το χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις μέσα στην πόλη -commuters- να έχουν την σέλα πολύ χαμηλά. Μπορεί να το κάνουν για το στυλ ή την ευκολία να πατάτε στο έδαφος όταν σταματάνε χωρίς να χρειάζεται να κατέβουν από την σέλα, αλλά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και μεγάλο λάθος, καθώς υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες τραυματισμών.

Για να βρείτε το κατάλληλο ύψος της σέλας για εσάς, θα σας δώσουμε έναν πρακτικό οδηγό. Βέβαια, η απόλυτα σωστή μέθοδος είναι να επισκευτείτε κάποιο κατάστημα που προσφέρει την υπηρεσία του bike fit. Η σέλα θα πρέπει να βρίσκεται τόσο ψηλά ώστε η φτέρνα σας ίσα που να ακουμπάει το πετάλι όταν αυτό βρίσκεται στην πιο χαμηλή θέση κατά την περιστροφή, αλλά όχι τόσο ψηλά ώστε η φτέρνα να είναι πάνω από τα δάκτυλα του ποδιού σας, όταν έχετε το πόδι σωστά τοποθετημένο στο πετάλι και αυτό βρίσκεται στην κατώτερη θέση του. Όταν βρείτε το σωστό ύψος της σέλας, μετρήστε την απόσταση από την επάνω μεριά της σέλας μέχρι το κέντρο του άξονα περιστροφής του πεταλιού όταν αυτό βρίσκεται στην κατώτερη θέση. Σημειώστε το νούμερο αυτό για μελλοντική χρήση, καθώς θα είναι το ίδιο σε ότι ποδήλατο και αν χρησιμοποιήσετε!

Ρύθμιση σέλας μπροστά-πίσω. Αν η σέλα σας δεν είναι σωστά ρυθμισμένη στο “μπρος-πίσω” τότε μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ζητήματα. Εκτός από το μούδιασμα στην ευαίσθητη περιοχή, είναι υπεύθυνη, η ρύθμιση αυτή, και για δυσφορία και σοβαρούς τραυματισμούς. Η σωστή ρύθμιση ανακουφίζει την πίεση από τα “λάθος” μέρη της λεκάνης αυξάνοντας παράλληλα και την απόδοση.
Πρόκειται για μια πολύ εύκολη ρύθμιση και γι’αυτό δεν θα πρέπει να την παραβλέψετε. Για να βρείτε την κατάλληλη θέση, θα πρέπει εφόσον βρίσκεστε πάνω στο ποδήλατο και έχετε τα πετάλια παράλληλα με το έδαφος, η επιγονατίδα σας να βρίσκεται ακριβώς επάνω από το μέσο του άξονα περιστροφής του πεταλιού. Για να το πετύχετε αυτό, χρησιμοποιήστε ένα νήμα με βάρος στην άκρη του (νήμα της στάθμης) και κρατήστε το ακριβώς δίπλα από την επιγονατίδα και δείτε αν η άλλη άκρη του νήματος περνάει από τον άξονα του πεταλιού. Πολύ πιθανό να χρειαστείτε βοήθεια για να κάνετε αυτή την μέτρηση. Τέλος, σημειώστε την απόσταση που είναι σημειωμένη πάνω στην σέλα και κρατήστε την στην άκρη για μελλοντική χρήση. Εδώ να σημειώσουμε πως, επειδή κάθε ποδήλατο είναι διαφορετικό, θα πρέπει αυτή η μέτρηση να γίνεται κάθε φορά που αλλάζετε ποδήλατο. Αυτό οφείλεται στην διαφορετική γεωμετρία που έχουν τα ποδήλατα μεταξύ τους.

bike fit (5)Η απόσταση προς το τιμόνι -reach-. Πρόκειται για την απόσταση που “φτάνετε” από την σέλα μέχρι το τιμόνι. Αν αυτή η απόσταση είναι πολύ μεγάλη -μακρύ reach- και τεντώνεστε για να φτάσετε το τιμόνι, τότε χαλάει η κατανομή του βάρους σας στο ποδήλατο, αλλάζει η αναλογία βάρους μπρος-πίσω και αυτό συνήθως μεταφράζεται σε άβολη θέση οδήγησης και δυσκολία χειρισμού του ποδηλάτου. Αν από την άλλη αυτή η απόσταση είναι πολύ μικρή -κοντό reach- κάθεστε πολύ όρθια στο ποδήλατο, χάνετε σε απόδοση, αυξάνετε την αεροδυναμική αντίσταση και ο έλεγχος του ποδηλάτου γίνεται απότομος και δύσκολος. Αυτή η απόσταση, εξαρτάται από το μήκος του οριζόντιου σωλήνα του ποδηλάτου και το μήκος του λαιμού και μπορεί να αλλάξει μερικώς, αλλά θα πρέπει να την λάβετε πολύ σοβαρά υπόψιν σας πριν αγοράσετε ένα καινούριο ποδήλατο. Ο λαιμός δεν θα πρέπει να είναι πολύ κοντός ή πολύ μακρύς για να “ταιριάξετε” πάνω στο ποδήλατο. Όταν είναι σωστή η απόσταση αυτή, οι αγκώνες πρέπει να είναι ελαφρώς λυγισμένοι όταν έχετε τα χέρια σας ψηλά στο τιμόνι, στα hoods, χωρίς να είναι τεντωμένη ή λυγισμένη η σπονδυλική στήλη. Η σωστή μέτρηση αυτή της απόστασης γίνεται από το φαρδύτερο σημείο της σέλας μέχρι το σημείο όπου ο λαιμός ενώνεται με το τιμόνι.

Αν δοκιμάσατε όλα αυτά και το ποδήλατο ακόμη σας φαίνεται άβολο και “ιδιότροπο”, τότε θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον ειδικό γύρω από το bike fit ή να συζητήσετε τα θέματα που σας απασχολούν με κάποιον πιο έμπειρο ποδηλάτη για να σας βοηθήσει.

Previous Article

20 διακριτικά ποδηλατικά tattoo που θα σας κάνουν να ζηλέψετε!

Next Article

Τα καλύτερα downhill bikes του 2016!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια