5 καινοτομίες που απέτυχαν στα MTB !

Author: 3 Σχόλια Share:
zoom_adv_B_01

Μπορεί η ποδηλασία βουνού να μην είναι από τα παλαιότερα αθλήματα που υπάρχουν, αλλά παρά την μικρή ζωή της, έχουν υπάρξει πολλές περίεργες καινοτομίες, ανακαλύψεις και πατέντες που εξαφανίστηκαν όσο γρήγορα εμφανίστηκαν!

Είναι τόσες πολλές οι ανακαλύψεις που θα άλλαζαν την ποδηλασία βουνού, όπως την γνωρίζαμε και τόσα τα προϊόντα που εμφανίστηκαν και εξαφανίστηκαν μέσα σε μια νύχτα που δεν μας φτάνει ένας μήνας περιγραφών. Αντ’ αυτού όμως, συγκεντρώσαμε τις 5 πιο κραυγαλέες περιπτώσεις από καινοτομίες που απέτυχαν στον χώρο του MTB…

1) Girvin Flexstem

2012-08-07_12-05-23_980

Πριν ακόμη υπάρξουν οι μπροστά αναρτήσεις, όποιος ήθελε λιγότερες αναπηδήσεις στο μπροστά μέρος, απλά έβαζε τον Girvin Flexstem. Όπως μαρτυράει και το όνομα, ήταν ένας λαιμός που στην εσωτερική του μεριά είχε ένα μικρό ελαστομερές, ώστε να προσφέρει κάποια υποτυπώδες απόσβεση. Έτσι λοιπόν, με το τιμόνι να ταλαντεύεται πάνω κάτω είχες ένα είδος ανάρτησης… Βέβαια ήταν βαρύ πολύ για την εποχή που όλοι κυνηγούσαν τα γραμμάρια, εξελίχτηκαν και οι αναρτήσεις στα πιρούνια και πήγε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας!

2) Κόψιμο των τιμονιών!

cutting carbon bar 002

Μπορεί σήμερα όλοι να ψάχνουμε ποιο είναι το πιο φαρδύ τιμόνι να βάλουμε, αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Παλαιότερα το πιο στενό τιμόνι ήταν το cool. Ειδικά τότε, που είχαν όλοι εμμονή με το χαμηλό βάρος, το να έκοβαν το τιμόνι 2-3 πόντους, ήταν απολύτως λογικό ώστε να μειωθεί το βάρος. Τι και αν δεν μπορούσαν να στρίψουν μετά; Το ποδήλατο ήταν ελαφρύτερο!

3) Τροχοί πλεγμένοι σε Snowflake.

2975EB58-FE09-4E69-ACD0-57D29B693673_zpsw1rr3kiv

Η δεκαετία του 90 θα μπορούσε να περιγραφεί και ως μια εποχή που το στυλ και η ομορφιά είχε ξεχάσει την ποδηλασία βουνού, αλλά όταν υπήρχε στυλ, τότε αγνοούταν βασικές αρχές της μηχανικής. Δεν μπορούμε να δώσουμε άλλη εξήγηση για τους τροχούς πλεγμένους σε σχήμα νιφάδων χιονιού. Είναι κλασσικό 3Χ πλέξιμο, αλλά με ακτίνες 3mm μακρύτερες από ότι χρειάζεται.

4) Περίεργα μεγέθη τροχών.

sm500

Σήμερα γενικά υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές όσον αφορά τα μεγέθη των τροχών στα ποδήλατα βουνού. 26″, 27,5″ και 29″. Παλαιότερα υπήρχαν μόνο οι τροχοί 26″. Ή έτσι νομίζετε! Το 1984 η Cannondale με το SM-500 χρησιμοποιούσε τροχό 26″ μπροστά και 24″ πίσω. Το σκεπτικό πίσω από αυτή την κίνηση ήταν ότι ο μπροστά μεγαλύτερος τροχός θα περνάει πιο εύκολα τις ανωμαλίες και ο πίσω μικρότερος θα προσφέρει ευκολότερες επιταχύνσεις!

5) U-Brakes

104_0478

Μπορεί πλέον μέχρι και το πιο φτηνό ποδήλατο βουνού σήμερα να έρχεται με δισκόφρενα, αλλά παλαιότερα δεν υπήρχαν. Αν ήθελες να αναβαθμίσεις τα φρένα σου, άλλαζες από cantilever σε v-brakes ή στα u-brakes -που μεταξύ μας, ευτυχώς- καταργήθηκαν! Το u-brake σε σχήμα πετάλου τόσο κοντά στο λάστιχο μπορεί να ήταν δυνατό, αλλά μάζευε απίστευτες ποσότητες λάσπης σε σημείο να μην γυρνάει ο τροχός. Οι σχεδιαστές για να κάνουν και λίγο χειρότερα τα πράγματα το τοποθέτησαν σε μερικά ποδήλατα κάτω από τα chainstays με αποτέλεσμα να γεμίζει λάσπη πριν καν ξεκινήσει να τσουλάει το ποδήλατο!

Previous Article

Με νίκη ξεκίνησε ο Ανδριώτης-Κύμη DH Tank Trail Race

Next Article

Halfbike 2! Το δες; Κόλλησες…(video)

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια