5+1 bike-fit συμβουλές για ένα πιο άνετο ποδήλατο δρόμου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
road bike indoor train

Πολλές φορές -δυστυχώς- η ποδηλασία δρόμου δεν είναι τόσο διασκεδαστική και ευχάριστη όπως την παρουσιάζουμε. Ξέρουμε πως όσοι ασχολούμαστε με την ποδηλασία είμαστε διατεθιμένοι να «πονέσουμε» λίγο παραπάνω, να ρίξουμε λίγο ιδρώτα παραπάνω, ώστε την επόμενη μέρα να είμαστε πιο χαρούμενοι αλλά και πιο γρήγοροι.

Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα πρέπει να παραβλέπουμε όλους τους πόνους που δημιουργούνται πάνω στο ποδήλατο, γιατί ενώ άλλοι οφείλονται καθαρά στην ένταση της προπόνησης-γυμναστικής, άλλοι πόνοι οφείλονται σε κακή θέση του σώματος και φυσικά το τελευταίο πράγμα που θέλει κάθε ποδηλάτης να του πονάει είναι το γόνατο ή ο αυχένας.

Υπάρχουν πάρα πολλές ρυθμίσεις που μπορεί να κάνει ο καθένας στο ποδήλατο δρόμου του, ώστε αυτό να έρθει στα «μέτρα» του και παρακάτω θα σας δείξουμε τις πιο βασικές ώστε η άνεση να είναι το δεύτερο πράγμα που θα σας έρχεται στο μυαλό μετά την διασκέδαση!

  1. Reach. Πρόκειται για την οριζόντια απόσταση από την ευθεία της μεσαίας τριβής έως το τιμόνι και είναι ο κύριος παράγοντας της άνεσης πάνω σε ένα ποδήλατο δρόμου. Αν κάποιος δεν είναι πολύ ευλίγιστος ή αν έχει πιο κοντό στέρνο από τον μέσο όρο, τότε είναι αναγκασμένος να τεντώνεται πάνω στο ποδήλατο ώστε να φτάνει στο τιμόνι, με συνέπεια ενοχλήσεις στον αυχένα, στην πλάτη, την μέση μέχρι και μουδιάσματα από την σέλα.
    Αν λοιπόν όταν γυρνάτε από μεγάλες βόλτες/προπονήσεις θέλετε κάποιον να σας τρίψει οπωσδήποτε σε αυτά τα σημεία, σίγουρα τότε θα επωφεληθείτε εάν μειώσετε το reach. Ο πιο εύκολος τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι με την χρήση ενός κοντύτερου λαιμού.
  2. Ύψος τιμονιού. Όσο σημαντική είναι η απόσταση μεταξύ της σέλας και του τιμονιού, άλλο τόσο σημαντική είναι το σχετικό ύψος του τιμονιού σε σχέση με την σέλα. Ειδικότερα όταν αγοράζουμε ένα καινούριο αγωνιστικό ποδήλατο δρόμου, μπαίνουμε στον πειρασμό να βάλουμε το τιμόνι όσο πιο χαμηλά γίνεται ώστε να είμαστε πιο αεροδυναμικοί αλλά πολλές φορές αυτή η τακτική είναι λανθασμένη όσον αφορά την άνεση μας!road bike aero position
    Όσο τέλειο και αν δείχνει με αυτόν τον τρόπο το ποδήλατο, μπορεί να προκληθούν πόνοι και τραβήγματα στους δικεφάλους και την μέση, ή μπορεί να έχετε ενοχλήσεις στα χέρια και τους καρπούς αν πιάνετε από χαμηλά το τιμόνι. Οπότε αν έχετε ενοχλήσεις σε αυτά τα σημεία σκεφτείτε πολύ σοβαρά να χρησιμοποιήσετε έναν αποστάτη από την κάτω μεριά του λαιμού, ώστε να σηκωθεί το τιμόνι ένα κλικ ψηλότερα. Τι να τα κάνετε τα χιλιόμετρα αν δεν είστε άνετοι;
  3. Σέλα. Καθώς πρόκειται για το εξάρτημα του ποδηλάτου το οποίο στηρίζει το μεγαλύτερο μέρος του βάρους του σώματος και μάλιστα σε ένα σημείο με πολύ ευαίσθητα όργανα, η χρήση μιας ακατάλληλης σέλας για τον σωματότυπο σας να προκαλεί ενοχλήσεις, μουδιάσματα και κνησμό στην περιοχή. Η σέλα είναι καθαρά προσωπικό θέμα και δεν έχει να κάνει ούτε με εταιρίες ούτε με σχεδιασμό. Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική μορφολογία οπότε μια σέλα που είναι τέλεια για εσένα, εμένα μπορεί να μου δίνει την αίσθηση ότι κάθομαι μόνο στο παλουκόσελο!
    Δοκιμάστε κάποια σέλα από μαγαζί για λίγο καιρό πριν την αγοράσετε, μετρηθείτε και μην κοιτάτε τι χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες. Πολλές φορές οι σέλες που χρησιμοποιούν είναι ειδικά φτιαγμένες για την μορφολογία του σώματος τους!
  4. Κλίση και μπρος-πίσω της σέλας. Πρόκειται για ακόμη δύο τρόπους αντιμετώπισης πόνων σε διάφορα σημεία του σώματος. Αρχικά η κλίση της σέλας είναι κυρίως υπεύθυνη για τα μουδιάσματα που νιώθετε στην περιοχή. Αν λοιπόν χρησιμοποιείτε για αρκετή ώρα τα drops του τιμονιού, τότε αν χαμηλώσετε την μύτη της σέλας 2-3 μοίρες για μεγαλύτερη άνεση και λιγότερες πιέσεις στην ευαίσθητη περιοχή.
    Το αρνητικό με αυτή την κίνηση είναι πως πέφτει περισσότερο βάρος στα χέρια σας, ειδικά αν το παρακάνετε με την κλίση της σέλας. Όπως όμως και όλες οι ρυθμίσεις πάνω στο ποδήλατο είναι προσωπική επιλογή και θα πρέπει να βρείτε τι σας βολεύει. Ξεκινήστε από την σέλα να είναι παράλληλη με το έδαφος και από εκεί πειραματιστείτε.bikefitting1
    Το μπρος πίσω της σέλας έχει να κάνει με ενοχλήσεις στα γόνατα αλλά και σε μικρότερο βαθμό με την ρύθμιση του reach. Η θεωρητικά σωστή ρύθμιση επιτυγχάνεται όταν η μπροστά μεριά από το γόνατο βρίσκεται στην ευθεία με τον άξονα του πεταλιού, όταν ο δισκοβραχίονας είναι παράλληλος με το έδαφος. Για να το ελέγξετε χρησιμοποιήστε ένα νήμα της στάθμης (νήμα το οποίο στην άκρη του έχει ένα βαρίδιο).
  5. Ύψος της σέλας. Ίσως η πιο προφανής ρύθμιση που οι περισσότεροι κοιτάμε πρώτη, αλλά πολλές φορές μας «ξεφεύγει» και αντιμετωπίζουμε προβλήματα. Αν είναι πολύ ψηλά, μπορεί να παρουσιαστούν πόνοι στην εξωτερική πλευρά των ποδιών, ενώ αν είναι πιο χαμηλά συνήθως δεν παρατηρείται κάποιος τραυματισμός, αλλά μειωμένη απόδοση. Ελάχιστα πιο χαμηλά όμως και όχι 3-4 πόντους χαμηλότερα! Τότε μπορεί να παρουσιαστούν και προβλήματα στα γόνατα. Ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να υπολογίσετε το σωστό ύψος της σέλας, είναι να μετρήσετε το καβάλο σας και από το νούμερο που θα βρείτε, να αφαιρέσετε 10 εκατοστά. Έπειτα, πηγαίνετε στο ποδήλατο και μετρήστε την απόσταση από το μέσο της μεσαίας τριβής μέχρι την επάνω μεριά της σέλας. Έτσι θα έχετε μια ιδέα για το που περίπου πρέπει να είναι η σέλα σας και από εκεί πειραματιστείτε με μικρές διαφορές μέχρι να καταλήξετε στο κατάλληλο σημείο για εσάς! Αυτό εξαρτάται από την ελαστικότητα σας, το μήκος του δισκοβραχίονα και από τον τύπο των πεταλιών και των παπουτσιών.
  6. Αλλάξτε ποδήλατο και διαλέξτε σωστό νούμερο αυτή την φορά. Αν βλέπετε πως έχετε δοκιμάσει τα πάντα όσον αφορά το bike fit και συνεχίζει το ποδήλατο να μην σας είναι άνετο, τότε μάλλον έχετε επιλέξει είτε λάθος τύπου ποδηλάτου για εκεί όπου το χρησιμοποιείτε, είτε το ποδήλατο είναι πολύ μεγάλο/μικρό. Το σωστός μέγεθος ποδηλάτου, είναι το Α και το Ω όσον αφορά την άνεση!

Αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα άνεσης πάνω στο ποδήλατο δρόμου σας; Έχετε παρατηρήσει με ποιον τρόπο καταφέρατε να το ξεπεράσετε;

Previous Article

Ποδηλάτης βοηθάει ένα σκυλάκι. (video)

Next Article

Οι ηλεκτρομαγνητικοί τροχοί είναι το τελευταίο επίτευγμα στον χώρο του μηχανικού doping!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια