O μεγάλος Eddy Merckx είχε πει κάποτε, “don’t buy upgrades, ride up grades”, η οποία γενικά είναι μια πολύ σπουδαία συμβουλή. Βέβαια δεν είναι λίγες οι φορές, που επιβραβεύουμε τον εαυτό μας με ένα καινούριο ανταλλακτικό πάνω στο ποδήλατο, ώστε να έχουμε μεγαλύτερη όρεξη και καλύτερη διάθεση όταν ανεβαίνουμε στο ποδήλατο μας. Παρακάτω, έχουμε συγκεντρώσει 7 αναβαθμίσεις για το ποδήλατο δρομου, που θα το απογειώσουν, αλλά και θα σας δώσουν έξτρα κίνητρο ώστε να περνάτε περισσότερες ώρες πάνω σε αυτό!
Πολλές φορές η αναβάθμιση του ποδηλάτου είναι πιο δύσκολη από ότι φαίνεται. Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές περιφερειακών στην αγορά και η επιλογή θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με αυτά που θέλετε να βελτιώσετε στο ποδήλατο και όχι επειδή κάποιος από την παρέα έχει το ίδιο. Βέβαια άλλες φορές κάνουμε κάποια αναβάθμιση γιατί θέλουμε απλά κάτι καινούριο και λαμπερό επάνω στο ποδήλατο μας. Όπως και να έχει όμως, σας καταλαβαίνουμε -βλέποντας και τους εαυτούς μας- και συμφωνούμε μαζί σας!
Τροχοί.
Η αναβάθμιση που είναι η πιο ακριβή αλλά και αυτή που μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία σας πάνω στο ποδήλατο με διαφορά. Οι τροχοί έχουν την περισσότερη περιστρεφόμενη μάζα πάνω στο ποδήλατο και η παραμικρή διαφορά στο βάρος είναι εμφανής στην απόδοση. Πιο άκαμπτοι, πιο αεροδυναμικοί, με καλύτερη κύλιση –μήπως χρειάζεστε κεραμικά ρουλεμάν;- θα σας επιτρέψουν να έχετε μεγαλύτερες ταχύτητες, ευκολότερες αναβάσεις και πιο αποδοτική μετάδοση δύναμης, καθώς θα έχουν λιγότερες παραμορφώσεις. Επίσης, θα ξέρετε πως θα έχετε και ένα έξτρα ζευγάρι τροχούς για το προπονητήριο και τις βροχέρες ημέρες. Ανάλογα της αξίας του ποδηλάτου σας θα πρέπει να κινηθείτε και για τους τροχούς. Αν έχετε ένα φτηνό ποδήλατο με πλάισιο αλουμινίου, δεν είναι λογική κίνηση να αγοράσετε τροχούς οι οποίοι θα κοστίζουν όσο το ποδήλατο σας επί 2! Προτιμήστε τροχούς απο γνωστές εταιρίες του χώρου και σκεφτείτε πάρα πολύ την χρήση που θέλετε να κάνετε.
Λάστιχα.
Το να επενδύσετε σε ένα καλό ζευγάρι τροχούς, δεν σημαίνει ότι θα αφήσετε τα παλιά χιλιο-χρησιμοποιημένα ελαστικά σας στο ποδήλατο. Τα καλά λάστιχα θα σας δώσουν αυτοπεποίθηση αλλά και σιγουριά. Το χαμηλό βάρος, η καλή κύλιση και το καλό κράτημα είναι αυτό που θα σας δώσει ένα καινούριο ζευγάρι ελαστικών. Τέλος, το πλάτος των ελαστικών είναι κάτι ακόμη που θα πρέπει να έχετε υπόψιν, καθώς τα ελαστικά των 25mm, σε σύγκριση με τα ελαστικά 23mm -που ήταν τα πιο διαδεδομένα μέχρι στιγμής- έχουν αρχίσει να αποκτούν μεγάλο κοινό, λόγω της καλύτερης και πιο άνετης κύλισης που προσφέρουν. Προσέξτε μόνο, αν ο σκελετός σας είναι συμβατός με ελαστικά 25mm. Διαβάστε εδώ σχετικά με τα φαρδύτερα ελαστικά στα ποδήλατα δρόμου.
Φρένα.
Τα φρένα στα περισσότερα -φτηνά- ποδήλατα δρόμου, είναι χαμηλής ποιότητας. Η αναγκαιότητα καλών φρένων θα σας γίνει αισθητή μια μέρα με βροχή, καθώς και σε δύσκολες συνθήκες, όπως οι παρατεταμένες κατηφόρες με στροφές. Δείτε πως να στρίβετε καλύτερα και γρηγορότερα με το ποδήλατο δρόμου σας. Φυσικά δεν λέμε πως οι πιο φτηνές σειρές φρένων είναι επικίνδυνες, απλά αν δοκιμάσετε κάποιο φρένο υψηλότερης σειράς, σίγουρα θα απορείτε πως “την παλεύατε” με τα φρένα που είχατε. Αν γνωρίζετε ότι μπορείτε να σταματήσετε πιο γρήγορα αυτοπεποίθησή σας θα αυξηθεί στα τεχνικά κομμάτια. Αυτό που διαφοροποιεί τα καλύτερα φρένα, είναι τα σκληρότερα υλικά, ο πιο έξυπνος σχεδιασμός και τα ποιοτικότερα τακάκια. Πριν επενδύσετε όμως σε καινούρια φρένα, ίσως μια αλλαγή τακάκια, με καλύτερης ποιότητας να σας βοηθήσει.
Μετάδοση.
Η μετάδοση είναι “το ποδήλατο” και αυτή που τραβάει τα περισσότερα βλέμματα. Μια κορυφαία μετάδοση θα σας προκαλεί να περνάτε ώρες πάνω στο ποδήλατο και αυτό από μόνο του αξίζει ως πειρασμός. Ακόμη μια αιτία για να αλλάξετε μετάδοση είναι η φθορά. Οπότε αν ήρθε η ώρα αλλαγής, γιατί να μην κοιτάξετε κάτι καλύτερης ποιότητας; Μην περιμένετε μεγάλα κέρδη όσον αφορά το βάρος, εκτός και αν αλλάζετε την no-name μετάδοση σας, με κάποια από τα κορυφαία μοντέλα της αγοράς. Αυτό που θα παρατηρήσετε, είναι πιο ομαλή και πιο αθόρυβη λειτουργία, ενώ οι αλλαγές των ταχυτήτων θα είναι ακέραιες και σίγουρες. Η καλύτερη στιγμή για την αναβάθμιση της μετάδοσης, είναι όταν αρχίσει να φθείρεται η μετάδοση που έχετε. Αν το επιτρέπει η τσέπη σας και το πλαίσιο σας, δέχεται κάποια ηλεκτρονική σειρά, σίγουρα θα πρέπει να είναι πρώτη σας επιλογή. Μάθετε 6 αλήθειες που αφορούν τις ηλεκτρονικές σειρές.
Σέλα.
Ένα από τα περιφερειακά του ποδηλάτου, που ευθύνεται άμεσα για την άνεση του αναβάτη πάνω στο ποδήλατο. Όσο λιγότερες οι ενοχλήσεις και οι πόνοι, τόσες περισσότερες οι ώρες πάνω στο ποδήλατο. Καθώς ο καθένας μας είναι διαφορετικός, για να βρείτε την κατάλληλη σέλα ίσως χρειαστεί να κάνετε αρκετές δοκιμές. Επειδή εμείς βρίσκουμε την sela πολύ άνετη, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι το ίδιο άνετη και σε εσάς. Διάφορα μεγέθη και σχέδια για όλους τους τύπους σώματος. Ένας ακόμη λόγος για να αλλάξετε την σέλα σας, είναι η ελαχιστοποίηση του βάρους του ποδηλάτου. Μια διαφορά 100 γραμμαρίων από τους τροχούς μπορεί να κάνει μεγαλύτερη διαφορά στο ποδήλατο, αλλά σίγουρα θα σας αδειάσει το πορτοφόλι, σε αντίθεση με μια αλλαγή σέλας, η οποία είναι σαφώς οικονομικότερη. Διαβάστε περισσότερα, όσον αφορά τις ποδηλατικές σέλες.
Καλώδια και ντίζες.
Παρόλο που θεωρούνται αναλώσιμα και θα πρέπει να αλλάζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, αρκετοί παραμελούμε τις ντίζες και τα εξωτερικά καλώδια του ποδηλάτου, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται δυσλειτουργίες στην μετάδοση αλλά και στα φρένα. Ένα καλό σετ ντιζών και εξωτερικών καλωδίων, θα μετατρέπει τις αλλαγές στο ποδήλατο, αλλά και την αίσθηση των φρένων.
Ταινία τιμονιού.
Έχετε σκεφτεί ποιοι είναι το μέρος του ποδηλάτου, στο οποίο περνάτε τον περισσότερο χρόνο σας; Φυσικά δεν είναι άλλο από το τιμόνι και την ταινία τιμονιού. Η άνεση είναι το κύριο πλεονέκτημα μιας καινούριας ταινίας τιμονιού, αλλά είναι ένας φτηνός τρόπος να κάνετε το ποδήλατο σας μοναδικό. Το χρωματικό ταίριασμα με το ποδήλατο είναι κάτι που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε.
Σίγουρα η αναβάθμιση του ποδηλάτου είναι κάτι που όλοι μας γουστάρουμε, αλλά θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Αποφασίστε με υπευθυνότητα αλλά και βάση του τύπου οδήγησή σας. Επίσης πολλές από τις αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν όταν φθαρούν τα προηγούμενα.