Σύμφωνα με δύο μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στο Bosch Accident Research τα ατυχήματα που συμβαίνουν με τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 25% εάν τα ποδήλατα ήταν εξοπλισμένα με κάποιο σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος των τροχών.
Δεν θα πρέπει να προκαλέσει έκπληξη πως το η Bosch eBike Systems ανταποκρίθηκε με την δημιουργία της πρώτης σειράς ABS για ηλεκτρικά ποδήλατα.
Το Bosch eBike ABS έχει σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να εμποδίζει τους αναβάτες να “φεύγουν” πάνω από το τιμόνι (το γνωστό ΟΤΒ) κατά την απότομη χρήση του εμπρόσθιου φρένου.
Το σύστημα περιέχει αισθητήρες ταχύτητας και στους δύο τροχούς, οι οποίοι μπορούν να ανιχνεύσουν πότε ο μπροστά τροχός μπλοκάρει με την ταυτόχρονη ανίψωση του πίσω τροχού από το έδαφος. Τότε το σύστημα ανταποκρίνεται στιγμιαία “χαλαρώνοντας” το μπροστά φρένο, αποτρέποντας το μπλοκάρισμα. Ως αποτέλεσμα ακουμπάει και ο πίσω τροχός στο έδαφος.
Το συγκεκριμένο σύστημα, όχι μόνο μπορεί να μειώσει τα συμβάντα με τους αναβάτες να “φεύγουν” πάνω από το τιμόνι, αλλά μπορεί να μειώσει και την απόσταση του φρεναρίσματος.
Πέρα από τους αισθητήρες η εγκατάσταση έχει μια μονάδα ενεργοποίησης του μπροστά φρένου, η οποία βρίσκεται κάτω από τον λαιμό του ποδηλάτου, όπως επίσης και μια συγκεκριμένη έκδοση των Magura MT5 -συνεργάτη στο εγχείρημα.
Το σύστημα θα εμφανιστεί σε ποδήλατα επιλεγμένων συνεργατών της Bosch και αναμένεται να κυκλοφορήσει στο εμπόριο μετά από έναν χρόνο.