Όσο περίεργο και αν σας φαίνεται η Pinarello έχει τοποθετήσει στο Dogma K8-S πίσω ανάρτηση τα τελευταία δύο χρόνια με διαδρομή 10mm. Η τελευταία έκδοση του K8-S έχει μια νέα σχεδιασμένη ανάρτηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη η οποία έχει εμφανή πλεονεκτήματα σε σχέση με την προκάτοχο της.
Η πρώτη έκδοση ήταν σε συνεργασία με την Jaguar, είχε 10mm διαδρομή και ονομαζόταν Dogma Suspension System (DSS 1.0). Υπήρχε μια ανάρτηση ελαστομερών στο σημείο ένωσης των seat stays με τον κάθετο σωλήνα της σέλας, ενώ το ανθρακόνημα στην κάτω μεριά του πίσω ψαλιδιού ήταν “ελαστικό”. Η ανάρτηση αυτή βοηθούσε πάρα πολύ στα πλακόστρωτα τμήματα των διαδρομών όπως υπάρχουν στο Paris-Roubaix, αλλά η συνεχόμενη κίνηση της ανάρτησης έκανε το ποδήλατο λιγότερο αποτελεσματικό -και γρήγορο- στα σημεία όπου δεν υπήρχαν αναταράξεις.
Γι’αυτόν τον λόγο αναβάθμισαν το σύστημα στο Electronic Dogma Suspension System (eDSS 2.0) σε συνεργασία με την εταιρία ηλεκτρονικών αναρτήσεων HiRide. Στην ανάρτηση πλέον περιλαμβάνεται γυροσκόπιο 6 αξόνων και επιταχυνσιόμετρο, τα οποία ανιχνεύουν μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου οποιαδήποτε αλλαγή στην επιφάνεια του οδοστρώματος.
Όσο λοιπόν το οδόστρωμα παραμένει ομαλό, η ανάρτηση είναι κλειδωμένη χωρίς να επιτρέπει καμιά απολύτως κίνηση -άρα και μηδενικές απώλειες-. Όταν όμως ανιχνευτούν ανωμαλίες στο οδόστρωμα, αυτόματα ξεκλειδώνεται απορροφώντας πολλούς από τους κραδασμούς. Για πρώτη φορά δοκιμάστηκε από την συνεργαζόμενη Team Sky στον αγώνα Scheldeprijs στο Βέλγιο. Ενώ αναμένεται σύντομα να το δούμε και σε ποδήλατα παραγωγής.
- Tags: dogma, pinarello, ανάρτηση, ποδήλατο δρόμου