H καναδέζικη Devinci έγινε ευρέως γνωστή το 2013 λόγω του παγκόσμιου πρωταθλητή στο downhill, Stevie Smith. Το Troy είναι το “μικρό” ποδήλατο της εταιρίας, με 140mm διαδρομής.
Το κάρμπον πλαίσιο έρχεται με ISCG-05 tags, press-fit μεσαία τριβή, θέση για μπροστά σασμάν χάρη στον παράκεντρο σύνδεσμο της πίσω ανάρτησης. Τα chainstays είναι αλουμινένια όμως για να έχουν μεγαλύτερη αντοχή στις ζημιές, ενώ τα seatstays κάρμπον. Η πίσω ανάρτηση είναι σχεδιασμένη γύρω από την πλατφόρμα DWSP (Dave Weagle’s Split Pivot) κατά το οποίο οι σύνδεσμοι της ανάρτησης είναι στον ίδιο άξονα, με τον άξονα του πίσω κέντρου. Παρά το πολύ κοντό του chainstay (430mm) είναι από τα λίγα ποδήλατα που έχουν ενίσχυση στο πίσω τρίγωνο, με ικανοποιητικό χώρο για τις λάσπες. Η γεωμετρία του μπορεί να μεταβληθεί κατά 0,5 μοίρες και κατά 7mm το ύψος, με την βοήθεια “flip chips” στον σύνδεσμο με τα seatstays.
Στον ρόλο της μπροστά ανάρτησης, συναντάμε την γνωστή RockShox Pike Dual Position με 120-150mm διαδρομής. Τα χρέη της πίσω ανάρτησης τα έχει αναλάβει η RockShox Monarch RT3. Το Stealth RockShox Reverb είναι σίγουρα κάτι μοναδικό, ενώ το πακέτο συμπληρώνεται με μετάδοση Deore από την Shimano μαζί με τα αντίστοιχα φρένα. Οι τροχοί Jalco είναι πολύ ανθεκτικοί για να δεχτούν κάθε χτύπημα και δεν θα προβληματίσουν. Τα Schwalbe Hans Dampf στην TrailStar γομα είναι πολύ προοδευτικά και έχουν εξαιρετικό κράτημα. Το φαρδύ τιμόνι των 780mm της Devinci και ο κοντός λαιμός της RaceFace μας δείχνουν τις προθέσεις της εταιρίας για το πως βλέπουν εκεί στον Καναδά το Trail riding.
Στο μονοπάτι, το μακρύ wheelbase και το χαμηλό ύψος της μεσαίας τριβής (ειδικά στην πιο επιθετική γεωμετρία), μαζί με το φαρδύ τιμόνι και τον συνδυασμό των αναρτήσεων το κάνουν να είναι κολλημένο στο έδαφος. Το σύστημα της πίσω ανάρτησης διαβάζει υποδειγματικά κάθε ανωμαλία και αρκετές φορές σε κάνει να αναρωτιέσαι αν όντως έχει μόνο 140mm διαδρομής. Όπως φαίνεται οι Καναδοί ξέρουν να φτιάχνουν ποδήλατα που κατεβαίνουν!
Στης ανηφόρες, όμως, έχει αρκετό bobbing η πίσω ανάρτηση και θα πρέπει να γυρίσουμε το αμορτισέρ το “pedal” ώστε να το αποφύγουμε. Απευθύνεται στον αναβάτη που του αρέσει η ανηφόρα, χωρίς να κυνηγάει χρόνους αλλά αυτό που πραγματικά τον διασκεδάζει είναι ο κατήφορος. Εκεί σίγουρα δεν θα τον απογοητεύσει!