Ακόμη το σκέφτεσαι για tubeless στο ΜΤΒ; Δες γιατί θα έπρεπε να το κάνεις εχτές!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
carbon rim mtb tubeless (1)

Το tubeless -όπως λέει και η λέξη- είναι ένα λάστιχο που δεν έχει σαμπρέλα εσωτερικά του. Η στεγανοποίηση γίνεται με διάφορους τρόπους, με τον πιο συνηθισμένο να είναι τα ειδικά στεφάνια μαζί με ειδικά ελαστικά και την χρήση κάποιου στεγανοποιητικού -περισσότερο για όταν θα πατηθεί κάτι, ώστε να μπαλώσει την τρύπα. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ό,τι χρειάζετε να γνωρίζετε σχετικά με τα Tubeless.

mtb rims tubeless (3)

Τώρα, όσον αφορά τα ποδήλατα βουνού -που είναι και πιο απαραίτητο- υπάρχουν τα θετικά, που θα σε κάνουν να ξεγνοιάσεις πλέον από τα τρύπια και σκασμένα λάστιχα, αλλά υπάρχουν και τα αρνητικά, όπως το έξτρα κόστος. Εμείς θα σας τα αναφέρουμε, ώστε να μπορέσετε να πάρετε μόνοι σας την απόφαση για το αν θα μετατρέψετε τους τροχούς σας σε tubeless ή όχι. Εμείς, δεν ξαναγυρνάμε στην σαμπρέλα!

ΥΠΕΡ

Μικρότερο περιστρεφόμενο βάρος. Από τις βασικές γνώσεις της φυσικής, γνωρίζουμε πως όταν περιστρέφεται κάτι το βάρος του πολλαπλασιάζεται. Έτσι και στα tubeless, το βάρος μειώνεται -σε σύγκριση με την σαμπρέλα- και έχουμε ένα ποδήλατο πιο σβέλτο, πιο εύκολο στον χειρισμό και εντέλει, πιο διασκεδαστικό. Μπορεί η διαφορά βάρους να είναι μικρή, αλλά επειδή το βάρος αυτό είνα περιστερφόμενο, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Επίσης, οι αναρτήσεις θα δουλεύουν καλύτερα, ενώ το ποδήλατο θα επιταχύνει πιο εύκολα όταν αφήνετε τα φρένα.

Επιδόσεις και κράτημα. Από τtubeless-tyres-inflation-mountain-bike-9ην στιγμή που λείπει η σαμπρέλα, δεν υπάρχει πιθανότητα να πάθουμε snake-bite, οπότε μπορούμε πολύ εύκολα να χαμηλώσουμε την πίεση των ελαστικών μερικά psi. Με αυτόν τον τρόπο, έχουμε καλύτερο κράτημα στις στροφές, καλύτερο φρενάρισμα και γενικά, περισσότερη πρόσφυση ανεξαρτήτως εδάφους. Προσοχή όμως, μην χαμηλώσετε πολύ την πίεση, γιατί με την επιθετική οδήγηση, μπορεί να ξεζανταριστεί το λάστιχο!

Τέλος στα σκασμένα ελαστικά -φούιτ-. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που οι περισσότεροι κάνουν την μετατροπή των ελαστικών τους σε tubeless. Βαρεθήκατε να πατάτε αγκάθια και τριβόλια και να χρειάζεται να αλλάζετε 2 και 3 σαμπρέλες σε κάθε βόλτα; Με τα tubeless, όλα αυτά είναι παρελθόν και το μόνο που χρειάζεται να ανησυχείτε πλέον, είναι το πόσο γρήγορα θα μπείτε σε εκείνη την αριστερή off-camber! Το στεγανοποιητικό υγρό (sealant) που υπάρχει μέσα, μπορεί και κλείνει τις περισσότερες τρύπες από αγκάθια, τριβόλια και καρφιά. Έτσι το λάστιχο δεν χάνει αέρα! Εδώ απλά θα πρέπει να κάνετε σωστή επιλογή ελαστικών για τα εδάφη που κινείστε, καθώς ένα πολύ ελαφρύ ελαστικό, σε έδαφος γεμάτο κοφτερές πέτρες, θα σκιστεί πολύ εύκολα.

ΚΑΤΑ

Κόστος. Αν θέλετε ένα 100% αξιόπιστο setup tubeless, τότε θα πρέπει να αγοράσετε τα αντίστοιχα UST στεφάνια και τα κατάλληλα ελαστικά, πράγμα που φυσικά κοστίζει αρκετά. Ευτυχώς όμως, οι περισσότεροι καινούριοι τροχοί που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι tubeless ready, όπου με την βοήθεια ενός ειδικού rim tape γίνεται η στεγανοποίηση του στεφανιού. Τέλος, υπάρχουν και μερικές ghetto παντέντες για να μετατρέψετε τους τροχούς σας σε tubeless. Τα ελαστικά, όμως πάντα, θα πρέπει να είναι tubeless ready -ενισχυμένα τοιχώματα, καλύτερη εσωτερική στεγανοποίηση, δεν αντιδρούν με το στεγανοποιητικό υγρό. tubeless (4)

Τοποθέτηση. Ένα άλλο αρνητικό είναι η δυσκολία κατά την τοποθέτηση/εγκατάσταση του tubeless σε ορισμένους τύπους ελαστικών και στεφανιών. Παρόλο που υπάρχουν αρκετοί τύποι στεφανιών και ελαστικών που συνεργάζονται και μετατρέπονται σε tubeless στο σπίτι πολύ εύκολα, μερικοί συνδυασμοί είναι ικανοί να «σκάσουν» και τον πιο υπομονετικό. Τα ελαστικά λόγω των σκληρών πλαϊνών δεν κάθονται στο στεφάνι ή χρειάζεται κοφλέρ αέρα για να γεμίσουν την πρώτη φορά. Αυτή η διαδικασία, θα πρέπει να γίνεται κάθε φορά που αλλάζετε ελαστικά.

Συντήρηση. Σε τακτά χρονικά διαστήματα -ειδικά στην ζεστή μας Ελλάδα- θα χρειάζεται να προσθέτετε στεγανοποιητικό υγρό. Αυτό εξαρτάται από τον πόσο συχνά χρησιμοποιείτε το ποδήλατο, ποια εποχή του χρόνου και που το έχετε αποθηκευμένο. Σαν γενικό κανόνα θα σας πούμε ότι περίπου μια φορά το τρίμηνο χρειάζεται να συμπληρώνουμε μια μικρή ποσότητα στεγανοποιητικού υγρού.

Η απόφαση; Δική σας. Εμείς το πρώτο πράγμα που κάνουμε σε κάθε ποδήλατο μας είναι η μετατροπή των τροχών σε tubeless, γιατί δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να χαλάει μια πολύ όμορφη βόλτα επειδή θα πρέπει να αλλάξουμε σαμπρέλα. Μπορεί το κόστος να φαίνεται αυξημένο (ενδεικτικά χρειάζεστε περίπου 80€ για ελαστικά και περίπου 15-20€ για ένα κιτ μετατροπής) αλλά μακροπρόθεσμα θα σας αποζημιώσει με περισσότερη διασκέδαση και ξεγνοιασιά κατά τις βόλτες σας.

Previous Article

Ο Martyn Ashton μάζεψε 41,000 λίρες με την βοήθεια του κόσμου, για αγορά εξοπλισμού αποθεραπείας.

Next Article

Infinity. Μια σέλα πολύ διαφορετική!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια