Απαγορεύσεις έρχονται για φορτηγά τα οποία μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τους χρήστες ποδηλάτου στο Λονδίνο, βάση ενός νέου συστήματος αξιολόγησης ορατότητας για βαρέα οχήματα, η οποία έχει προταθεί από τον Δήμαρχο του Λονδίνου Sadiq Khan.
Το τμήμα συγκοινωνιών του Λονδίνου παρουσίασε έναν νέο αυστηρότερο σύστημα αξιολόγησης για τα φορτηγά το οποίο ονομάζεται “Direct Vision Standard” και έχει να κάνει με το πόσο καλή ορατότητα έχει ο οδηγός του φορτηγού προς τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου. Τα οχήματα θα βαθμολογούνται από το μηδέν -πολύ κακή ορατότητα- μέχρι το 5 -άριστη ορατότητα.
Όσα φορτηγά αξιολογηθούν με μηδέν, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους του Λονδίνου μέχρι το 2020. Σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις τα φορτηγά που πρόκειται να βαθμολογηθούν με μηδέν πλησιάζουν τις 35.000. Για τα φορτηγά με ορατότητα κάτω του 2 θα γίνει σταδιακή απαγόρευση της κυκλοφορίας τους μέχρι το 2024.
Σύμφωνα με στατιστικές μεταφορών του Λονδίνου, τα βαρέα οχήματα ενεπλάκησαν σε 58% των θανάσιμων ατυχημάτων με ποδήλατα στην πρωτεύουσα της Αγγλίας κατά την διάρκεια των δύο προηγούμενων ετών. Από τα φορτηγά που ενεπλάκησαν στα ατυχήματα, το 70% βαθμολογείται με μηδέν σύμφωνα με το Direct Vision Standard.
“Δεν είμαι διατεθειμένος να κάνω στην άκρη και να αφήσω τα επικίνδυνα φορτηγά να προκαλούν τραγωδίες στους δρόμους του Λονδίνου” δήλωσε ο Δήμαρχος Khan. “Τα στοιχεία είναι σαφή. Τα βαρέα οχήματα έχουν εμπλακεί σε περισσότερα από τα μισά δυστυχήματα με ποδήλατα τα τελευταία δύο χρόνια και πρέπει να προβούμε σε τολμηρές πράξεις για να κάνουμε τους δρόμους μας πιο ασφαλείς για τους ποδηλάτες και τους πεζούς“.
“Είμαι αποφασισμένος να διασφαλίσω πως τα πιο επικίνδυνα από τα φορτηγά -τα οποία θα λάβουν μηδέν στο σύστημα αξιολόγησης- θα έχουν απομακρυνθεί από τους δρόμους του Λονδίνου μέχρι το 2020. Το πρωτοποριακό πρότυπο Direct Vision Standard είναι παγκοσμίως πρώτο το οποίο απευθύνεται προς τα τυφλά σημεία που έχουν τα φορτηγά”.
Το πρότυπο Direct Vision Standard αναπτύχθηκε χάρη στην χρήση εκτενών τεχνικών έρευνας και βασίζει την επιτυχία του στην συνεργασία με τους χειριστές και κατασκευαστές των οχημάτων μέσω του βραβευμένου CLOCS [construction logistics and cyclist safety].