NS Snabb Plus- Ένα ‘superbike’ που μπήκε στη ζωή μας!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
20170305_111059(0)

Τα τελευταία χρόνια οι μόδες στη διάσταση των τροχών των MTB αλλάζουν πιο συχνά και απ’ ότι αλλάζει συντρόφους ο Γιάννης ο Σπαλιάρας (ή τουλάχιστον απ’όσο λέει)! Εξ’ου και η επιλογή του επόμενου ποδηλάτου μας έχει γίνει πολύπλοκη εξίσωση. Ύψος, riding style, μεταπωλητική αξία, carbon ή αλουμίνιο, διαθεσιμότητα, dealer και διάφοροι άλλοι παράγοντες κάνουν την επιλογή πονοκέφαλο! Για να μην μιλήσουμε για το οικονομικό…Ένα καλό νέο ποδήλατο αυτόματα συνεπάγεται ένα κονδύλι άνω των €3000 (το καλό είναι σχετικό για τον καθένα, μιλάμε πάντα για όσους έχουν απαιτήσεις επιδόσεων από τα ποδήλατά τους)! Αν σε αυτό το κονδύλι συνυπολογίσεις πως αν έχεις ‘ξεμείνει’ με ένα 26άρι στα χέρια που έχει χάσει τη μεταπωλητική του αξία (άδικα κατά τη γνώμη μας, αφού ένα καλό ποδήλατο είναι καλό ποδήλατο ανεξαρτήτως διάστασης τροχού), τότε το καινούριο ποδήλατο και η επιλογή του μπορεί να είναι μια ιστορία που τραβάει καιρό και πάντα ενέχει έναν βαθμό αμφιβολίας!

Και ύστερα ήρθε ο έρωτας

Προσωπικά αν και πέρασα ένα διάστημα αμφιταλαντευόμενος ανάμεσα σε πολλά καλά ποδήλατα (Orbea Rallon, Specialized Enduro, Trek Slash, DeVinci Django, Propain Tyee κτλ), εντούτοις κάποια στιγμή εμφανίστηκε μπροστά μου αυτό το video…

O συνδυασμός της ‘κακίας’ του απόλυτου matt black, οι λεπτομέρειες με τα ιριδίζοντα κέντρα και ακτίνες και τον αντίστοιχο λαιμό και φυσικά τα camo style grips και η σέλα ήταν ένας συνδυασμός που χωρίς να γνωρίζω ότι τον έψαχνα…τελικά τον βρήκα! Φυσικά, εάν δεν είχα καταλήξει πως λόγω ύψους  (1,85) η καλύτερη λύση είναι το 29άρι και αν δεν εκτιμούσα το πακέτο 2 σε 1 που προσφέρει το Snabb Plus, το οποίο με ένα ζευγάρι τροχούς γίνεται ένα ΑΛΛΟ ποδήλατο, δεν θα με έκανε να καταλήξω μόνο το design! Όμως, έχοντας προηγουμένως οδηγήσει αρκετά ποδήλατα 27,5+,  (κυρίως στις Eurobike Media Days 2016) γνώριζα τις φοβερές δυνατότητες αυτών των τροχών και επομένως είχα την ασφάλεια πως αν δεν μου κάτσει το 29άρι πάντα θα υπάρχει η ασφάλεια των 27,5+.  Και μάλιστα με δυνατότητα ελαστικού ως 3.0».

Screenshot 2017-03-04 21.06.14
Το screenshot απόδειξη του ξαφνικού έρωτα!

20170223_170218Το προσωπικό μου riding style είναι αυτο του…οδοστρωτήρα (οι φίλοι με φωνάζουν σιδεροφάγο). Το 29άρι έχει τροχούς που τα κάνουν όλα ίσιωμα, ειδικά αν είναι και heavily built! Και το NS κάνει tick σε όλα τα σωστά κουτάκια.

Γιατί όχι carbon;

Σε αντίθεση με πολλά mtb που βγαίνουν πλέον σε εκδόσεις carbon το Snabb Plus δεν βγαίνει σε carbon (βγαίνει μόνο το Snabb 27,5)…Εάν έβγαινε -όπως π.χ. το εξαιρετικό Santa Cruz Hightower ίσως το σκεφτόμουν, το ότι δεν βγαίνει όμως με γλίτωσε από το δίλημμα. Μεταξύ μας, ίσως καλύτερα μια και πάντα με ενοχλεί η ιδέα το να πρέπει να μεταχειρίζομαι το mountain bike μου με μια λογική ‘μη βρέξει και μη στάξει’…Στο βουνό είσαι και επομένως δεν μπορεί να σκέφτεσαι τις πέτρες, τις πτώσεις κτλ, άρα το carbon ίσως να ήταν πηγή επιπλέον άγχους!

Το τελευταίο που δεν ανέφερα σε ό,τι έχει να κάνει με την επιλογή αφορά στον dealer! Support your local bike shop δεν λέμε συχνά στο sela; Έ…ήρθε η ώρα να το αποδείξουμε άλλη μια φορά, αγοράζοντας ποδήλατο κυριολεκτικά από το bike shop της γειτονιάς μας, το Urban Bikes στη Θεσσαλονίκη, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των NS και ένα από τα καλύτερα ποδηλατάδικα στην Ελλάδα αν έχεις mountain bike και σε ενδιαφέρει το υπεύθυνο service!

Τα specs

Αφού σας εξήγησα το γιατί, ήρθε η ώρα να σας γράψω και το ζουμί! Αν όλες οι σκέψεις δικαιώθηκαν ή μείναμε στη θεωρία…

Το bike ήρθε και ήταν όσο εντυπωσιακό ήταν στις φωτογραφίες και τα 2 videos που κυκλοφορούσαν! Καλοφτιαγμένο και τέρας σε διαστάσεις. H NS βγάζει το συγκεκριμένο μοντέλο σε 3 μεγέθη κι έτσι το large είναι σχεδόν extra large…Για την ακρίβεια είναι πιο μεγάλο από το XL Rocky Mountain Pipeline που είχα οδηγήσει πέρυσι το καλοκαίρι και μου ήταν κουτί!


Aλλά ας κάνουμε ένα πρώτο check τα specs!

– 29” WHEELS, 27,5+ COMPATIBLE (επόμενος στόχος ένα σετ τροχών 27,5+)

– NEW FRAME WITH 127MM (5”) REAR WHEEL TRAVEL, BOOST COMPATIBLE, SUSPENSION DESIGNED FOR OPTIMUM PERFORMANCE (Αφού μπήκαμε στον χορό των σύγχρονων bikes ας υιοθετήσουμε και τα νέα standards της βιομηχανίας, το boost είναι ένα από αυτά)

– ROCK SHOX PIKE 29”/27.5+ BOOST, 140MM TRAVEL (δοκιμασμένη λύση και από το άλλο enduro μου, πολύ ευχαριστημένος από τη λειτουργία της)

– NEW MODEL OF ROCK SHOX METRIC DELUXE DEBONAIR RT3 WITH LOCKOUT (το lockout είναι όντως lockout, το δε metric είναι το άλλο νέο standard της βιομηχανίας που λέγαμε και πριν)

– ALL PIVOT POINTS HAVE DURABLE MAX TYPE BEARINGS (…και μπράβο τους)

– 1X11 SRAM DRIVETRAIN (default πια, εκτός αν πας σε πολυ ιδιαίτερη κατάσταση και τσιμπήσεις καμιά 12άρα Sram Εagle) 

– SRAM GUIDE R BRAKES (δεν ακούγονται τα καλύτερα, αλλά μάλλον ο κόσμος θυμάται ακόμα την ασυνέπεια των avid και μπερδεύεται, ίσως…)

– NS BIKES SEALED FRONT & REAR HUBS (nice color)

– NS BIKES COCKPIT INCLUDING: NS QUANTUM LITE STEM, NS EVIDENCE LITE HANDLEBAR & OCTANE ONE BOLT-ON GRIPS (μαγνήτης βλεμμάτων…)

– NEW WIDER, TUBELESS READY ENIGMA ROLL RIMS (PLUS COMPATIBLE) (very nice)

– NEW SCHWALBE FAT ALBERT FRONT & REAR TIRES, FOLDABLE (ποτέ δεν ήμουν φίλος των Scwalbe, ειδικά στο ελληνικό τερέν, αλλά ο καιρός θα δείξει)

– ROCK SHOX REVERB STEALTH DROPPER-POST (170mm παρακαλώ)

– OCTANE ONE ROCKET W/HOLLOW CROMOLY RAILS (super wow η σέλα)

20170225_172645Οι πρώτες εντυπώσεις

To  πρώτο Σαββατοκύριακο που το ποδήλατο πλήρωσε τις άγριες διαθέσεις μου ήταν αυτό της Καθαράς Δευτέρας. Τρεις μέρες, τρία διαφορετικά ridings!

1η μέρα- Με τους DH-ers

Στον μαγευτικό Άγιο Γεώργιο Πηλίου ξεκίνησε η πορεία του Snabb Plus…Παρέα με την ομάδα του Bike30 crew ρολάραμε στα γνωστά μονοπάτια που συντηρεί με πολύ κόπο ο δικός μας Άλεξ Πετρούτσος και που ελπίζουμε και φέτος να διοργανώσεις κάποιο #soenduro event. Το ποδήλατο αν εξαιρέσουμε τα λάστιχα (φούιτ) που έπαθε, απόρροια του δικού μου ενθουσιασμού που δεν ασχολήθηκα με τις πιέσεις καθόλου, τα κατάφερε πολύ καλά. Πρώτο ride και uplift σε γνωστό μονοπάτι, κλέψαμε εκκλησία! Οπότε…

20170226_1314592η μέρα- Με τους XC-ers

Αν την πρώτη μέρα το πραγματικό ride ήταν λίγο παραπάνω από μισή ώα ηδονικής κατηφόρας, την 2η το πρόγραμμα είχε 3,5 ώρες πόνου και 51 χλμ διαδρομής με μπόλικη ανηφόρα. Ο μόνος ουσιαστικός λόγος που δεν κατάφερνα να τους ακολουθώ όπως θα ήθελα ήταν η πολύ καλύτερη φυσικά τους κατάσταση (και τα περισσότερα κιλά στην ανηφόρα). Κατά τ’άλλα το ποδήλατο, αν και 14 κιλά με την ποιοτητα κύλισης που προσφέρει και την εξαιρετική του γεωμετρία ανεβαίνει δυνατά.

20170305_111059(0)3η μέρα- Μόνος… at the backyard trails

Στα μονοπάτια της ιδιαίτερης πατρίδας μου, του Βόλου, έχω τη χαρά να πηγαίνω συχνά και έτσι να κρατάω επαφή. Εκεί λοιπόν στον κοντίνο λοφίσκο, την Γορίτσα, ανάμεσα σε γονείς και παιδιά που πετούσαν χαρταετό εγώ δοκίμαζα σε ‘κλειστές’ και απολύτως ελεγχόμενες συνθήκες το νέο μου παιχνίδι και τολμώ να πω ότι επιβεβαίωσα όλες μου τις υποψίες. Το πράγμα αυτό ανεβαίνει καλά, κατεβαίνει ακόμα καλύτερα και χρειάζεται χώρο! Είναι ένα πολυ μεγάλο ποδήλατο που θέλει χώρο για να απλώσει και να γεμίσει με χιλιόμετρα!

To be continued

Oι επόμενες βόλτες γίνονται στη Θεσσαλονίκη…Κουρί, Σέιχ Σου, Θέρμη, Ωραιόκαστρο και Χορτιάτη! Θα σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου σύντομα. Μέχρι τότε, keep on riding!
20170225_124359

 

ΥΓ Δυστυχώς, μια και δεν δίνονται ποδήλατα για long term test από τους Έλληνες αντιπροσώπους παρά πολύ σπάνια, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε να σας δίνουμε πληροφορίες από τα ποδήλατα τα δικά μας και των φίλων μας με στόχο να βοηθήσουμε την συζήτηση στην ποδηλατική κοινότητα. Αν θέλετε να βοηθήσετε και να μας δώσετε το ποδήλατό σας για να το παρουσιάσουμε στο sela.gr, ευχαρίστως περιμένουμε το email σας στο info@sela.gr

Previous Article

Διαφορές μεταξύ cross-country και downhill ποδηλάτου όπως τις είδαμε στο GMBN! (video)

Next Article

O Contador είναι αισιόδοξος πως θα κερδίσει το Tour De France.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια