Φθορά ελαστικών σε ποδήλατο δρόμου. Τι θα πρέπει να προσέχετε!

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Η αίσθηση που προσφέρει ένα ποδήλατο δρόμου είναι κάτι τελείως ξεχωριστό, που μόνο όσοι έχουν κάνει μερικά χιλιόμετρα στον δρόμο μπορούν να καταλάβουν. Αυτό όμως που δεν έχουμε σκεφτεί σίγουρα είναι πως η επιφάνεια επαφής του ποδηλάτου με τον δρόμο είναι μόνο τα ελαστικά -τα οποία είναι πολύ στενά- και περιορίζεται σε 3-5 πόντους συνολικά! Τώρα ίσως σας μπήκαν ιδέες για τότε που κατεβαίνατε το αγαπημένο σας βουνό με 50+ χιλιόμετρα…

Με λίγα λόγια τα ελαστικά στο ποδήλατο δρόμου είναι ο νο.1 παράγοντας ασφαλείας και παρά τις μικρές τους διαστάσεις και το χαμηλό τους βάρος είναι πάρα πολύ αξιόπιστα. Ας δούμε όμως μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την φθορά των ελαστικών και πως να την μειώσετε.


Δείτε επίσης: Είμαστε σίγουροι πως η πίεση των ελαστικών στο ποδήλατο δρόμου σου είναι λάθος! Δες το γιατί.


road bicycle worn tire (1)

Διανυθέντα χιλιόμετρα. Γενικώς η μέση απόσταση που ένα λάστιχο στο ποδήλατο δρόμου αποδίδει 100% είναι περίπου 1500-3500 χιλιόμετρα, ενώ τα λάστιχα προπόνησης, τα οποία είναι ενισχυμένα μπορεί να κρατήσουν και μέχρι 5000 χιλιόμετρα. Αντιθέτως τα αγωνιστικά ελαστικά διαρκούν το πολύ μέχρι 1500 χιλιόμετρα. Κανένας κατασκευαστής δεν δίνει όριο ζωής των ελαστικών του διότι αυτό εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες, όπως η χρήση, οι δρόμοι που κυκλοφορείτε, οι πιέσεις που χρησιμοποιείτε, το βάρος σας κ.τ.λ.. Αυτό όμως που δίνουν οι κατασκευαστές είναι δείκτες φθοράς στα ελαστικά ώστε να γνωρίζετε πότε είναι η ώρα για αντικατάσταση.

road bicycle worn tire (3)Σε αντίθεση με τα ελαστικά των ποδηλάτων εκτός δρόμου που έχουν τακούνια, τα ελαστικά στα ποδήλατα δρόμου δεν έχουν καθόλου προεξοχές ή είναι πάρα πολύ μικρές ώστε να είναι εμφανής η φθορά τους με μια ματιά. Παρόλα αυτά όμως, με μια προσεκτικότερη ματιά μπορεί κάποιος να καταλάβει πόσο φθαρμένο ή όχι είναι το ελαστικό, καθώς μπορεί να υπάρχουν κοψίματα, να λείπουν μικρά κομμάτια από το πέλμα ή να υπάρχουν επίπεδες επιφάνειες από κάποιο μπλοκάρισμα του τροχού.

Οι δείκτες φθοράς αυτοί είναι τελείως τυχαίοι και εξαρτώνται από τις συνθήκες του δρόμου και τον τρόπο οδήγησης. Δύο ακόμη σημεία που φωνάζουν πως πρέπει να αντικατασταθεί ένα ελαστικό είναι τα “καρούμπαλα” ή αν δεν περιστρέφεται ίσια. Αν καθώς γυρνάτε τον τροχό το ελαστικό κάνει ζιγκ-ζαγκ τότε πάει να πει πως τα λινά του εσωτερικά έχουν αρχίσει να κόβονται και πως πρέπει να αντικατασταθεί άμεσα.


Δείτε επίσης: Πίεση ελαστικών στο ποδήλατο δρόμου. Πως να βρείτε τα κατάλληλα psi!


road bicycle worn tire (4)

Έχουν αρχίσει να φαίνονται τα λινά. Αν το ελαστικό έχει φθαρεί τόσο πολύ ώστε να φαίνονται τα λινά του εσωτερικού πλεξίματος καλύτερα να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε το ποδήλατο μέχρι να το αντικαταστήσετε. Δεν είναι μόνο στα σημεία επαφής του ελαστικού με τον δρόμο που μπορεί να εμφανιστούν τα λινά, αλλά και στα πλαϊνά του ελαστικού, τα οποία ούτε την προστασία ούτε το πάχος της επιφάνειας που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο έχουν.

road bicycle worn tire (2)

Λάθος πίεση αέρα. Ένας ακόμη παράγοντας που επηρεάζει την φθορά των ελαστικών και την διάρκεια ζωής τους είναι η πίεση αέρα που χρησιμοποιείτε. Πολλοί αναβάτες είναι αναγκασμένοι να αντικαθιστούν συχνότερα τα ελαστικά τους λόγω των χαμηλών πιέσεων που χρησιμοποιούν. Αυτό συμβαίνει διότι όταν δεν υπάρχει επαρκής πίεση αέρα, τότε το λεπτό πλαϊνό του ελαστικού αναγκάζεται να υποστηρίζει όλο το βάρος του αναβάτη αλλά και να απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι λοιπόν με την πάροδο του χρόνου το πλαϊνό τοίχωμα χάνει την ακαμψία του και ανοίγει με αποτέλεσμα να αρχίσουν να φαίνονται τα λινά.

Συμπέρασμα. Μια φορά την εβδομάδα να επιτηρείτε τα ελαστικά στο ποδήλατο δρόμου σας με προσοχή για τυχόν σκισίματα και φθορές, ενώ κάθε φορά πριν βγείτε για βόλτα/προπόνηση, να ελέγχετε την πίεση των ελαστικών.

Previous Article

Είσαι γυναίκα και θες να ξεκινήσεις τη ποδηλασία δρόμου; Δες τις 8 συμβουλές μας!

Next Article

ITI EPIC 2016! Ετοιμαστείτε!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια