Πως να βρείτε την ιδανική πίεση για τα ελαστικά του ΜΤΒ σας!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
mtb tire pressuer (2)

Όπως είπαμε και πριν λίγες ημέρες, η πίεση των ελαστικών στο ποδήλατο βουνού είναι πάρα πολύ σημαντική καθώς επηρεάζει πάρα πολλές παραμέτρους. Πρόσφυση, απόσβεση κραδασμών, άνεση, ταχύτητα, όλα μπορούν να αλλάξουν δραματικά, αλλάζοντας μόλις μερικά psi στα ελαστικά.


Εδώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με την πίεση στα ελαστικά του ΜΤΒ.


Είμαστε σίγουροι πως κάνατε κάποιες δοκιμές από τότε, πειραματιστήκατε με διαφορετικές πιέσεις στα ελαστικά αναλόγως του εδάφους όπου κινείστε και είδατε αρκετές διαφορές. Σήμερα θα δούμε πως μπορείτε να βρείτε την ιδανική πίεση για ελαστικά, τον τρόπο που ποδηλατείτε, τα μέρη αλλά και αυτά που ζητάτε από το ποδήλατο.

Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι αρκετή όρεξη, μια φορητή τρόμπα, έναν μετρητή πίεσης -όχι υποχρεωτικό, αλλά θα σας βοηθήσει να γνωρίζετε με ακρίβεια την πίεση που βάζετε πριν από κάθε δοκιμή-, χαρτί και στυλό -ή σημειωματάριο στο smartphone-, ένα κομμάτι μονοπατιού ή δασικού δρόμου που περιέχει τα περισσότερα από τα στοιχεία όπου συναντάτε σε μια βόλτα/προπόνηση σας (ανηφόρες, κατηφόρες, στροφές επίπεδες, berm, κάποιο άλμα, σαθρό έδαφος, πετρώδες έδαφος κ.λ.) . Μην προσπαθήσετε να βρείτε την σωστή πίεση των ελαστικών σας σε ένα πολύ απαιτητικό τερέν, καθώς το ζητούμενο είναι να συγκεντρωθείτε στην αίσθηση του ποδηλάτου και τις διαφορές που κάνουν μερικά psi αέρα στην συμπεριφορά του.

Αρχικά ξεκινήστε με αρκετά μεγάλη πίεση -τα παραδείγματα που ακολουθούν είναι για έναν μέσο αναβάτη 80 κιλών- βάζοντας 40 psi στα ελαστικά του ποδηλάτου, ώστε να μπορέσετε να κατανοήσετε πως συμπεριφέρεται το ποδήλατο όταν τα ελαστικά έχουν πολύ μεγάλη πίεση.

mtb tire pressuer (1)

Ξεκινήστε την δοκιμή σας -με προσοχή καθώς το ποδήλατο μπορεί να συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από ότι συνήθως λόγω της αυξημένης πίεσης των ελαστικών- και συγκεντρωθείτε στα παρακάτω:

  • Πόσο κράτημα έχετε στις στροφές;
  • Πως νιώθετε το ποδήλατο στις ανωμαλίες; (πέτρες, ρίζες)
  • Έχει σκληρή αίσθηση, είναι κουραστικό από τους κραδασμούς;
  • Μήπως χτυπήσατε τα στεφάνια σε κάποιο μεγάλο εμπόδιο;

Κρατήστε σημειώσεις μετά το τέλος κάθε δοκιμής και στην συνέχεια χαμηλώστε την πίεση κατά 5 psi και επαναλάβετε. Παρατηρήστε ξανά με προσοχή πως συμπεριφέρεται το ποδήλατο στο κομμάτι της διαδρομής που έχετε επιλέξει και κρατήστε σημειώσεις. Επαναλάβετε ξανά και ξανά μειώνοντας την πίεση των ελαστικών και καταγράφοντας τις παρατηρήσεις σας.

Όταν αρχίσετε να νιώθετε πως χτυπάτε τα στεφάνια στις ανωμαλίες, μάλλον η πίεση είναι πολύ χαμηλή και θα πρέπει να σταματήσετε τις δοκιμές, πριν κάνετε κάποια ζημιά.

Όσο μειώνετε την πίεση θα αρχίσετε να παρατηρείτε περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, καλύτερο φρενάρισμα, λιγότερους κραδασμούς από το έδαφος προς εσάς. Όταν όμως η πίεση των ελαστικών κατέβει αρκετά χαμηλά, τότε θα νιώθετε ασάφεια στο στρίψιμο, θα νιώθετε πως το ποδήλατο είναι «βαρύ» και έχει χάσει την σταθερότητα του όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Η ιδανική πίεση των ελαστικών για εσάς είναι το σημείο όπου δεν παρατηρείτε κάποια διαφορά στην αίσθηση παρά το γεγονός ότι μειώσατε την πίεση αρκετά. Το ζητούμενο είναι αρκετό κράτημα, καλή πρόσφυση στο φρενάρισμα, σταθερότητα και κύλιση.

Επόμενο βήμα είναι να πειραματιστείτε με την διαφορά πίεσης μεταξύ του μπροστά και του πίσω ελαστικού. Συνήθως μπροστά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε λιγότερη πίεση καθώς ο μπροστά τροχός έχει μικρότερο φορτίο (βάρος). Συνήθως η διαφορά είναι της τάξεως 3-7 psi αναλόγως του τρόπου οδήγησης.

mtb tire pressuer (3)

Μόλις ολοκληρώσετε τις δοκιμές και κατασταλάξετε σε κάποιες αρχικές πιέσεις έχετε μια βάση όπου θα πρέπει να ξεκινάτε κάθε φορά. Τις πιέσεις αυτές μπορείτε να τις μεταβάλετε αναλόγως του τερέν που πρόκειται να ποδηλατήσετε. Αν για παράδειγμα πρόκειται να επισκεφτείτε κάποια πετρώδες περιοχή, τότε θα ήταν φρόνιμο να αυξήσετε την πίεση κατά 2-3 psi τόσο εμπρός όσο και πίσω ώστε να μην έχετε ανεπιθύμητα χτυπήματα στους τροχούς ή σκασμένα ελαστικά. Σε αντίθετη περίπτωση που επισκεφτείτε κάποια πιο στρωτή διαδρομή, μπορείτε να χαμηλώσετε 2-3 psi την πίεση των ελαστικών ώστε να έχετε περισσότερη πρόσφυση.

Επίσης οι πιέσεις των ελαστικών θα πρέπει να αυξάνονται ή να μειώνονται αναλόγως του βάρους που κουβαλάτε. Άλλη πίεση θα πρέπει να βάλετε στα ελαστικά όταν πρόκειται να βγείτε με το backpack γεμάτο ρούχα, εξοπλισμό και νερό για μια επική βόλτα/προπόνηση 6-7 ωρών και διαφορετική πίεση όταν θα βγείτε μετά την δουλειά μόνο με το παγούρι σας.

Η «σωστή-ιδανική» πίεση των ελαστικών είναι η πιο φτηνή και γρήγορη βελτίωση που μπορείτε να κάνετε στο ποδήλατο σας, αυξάνοντας την πρόσφυση, την άνεση και φυσικά την αυτοπεποίθηση σας!

Υ.Γ. Αν σας ενδιαφέρει οι πιέσεις που ξεκινάω στο ΜΤΒ για ελαστικά 27,5 Χ 2,3 είναι 25 psi μπροστά και 28 psi πίσω.

Previous Article

To freeride υπάρχει, ζήτω το freeride! (video)

Next Article

Γιατί τα ποδηλατικά γυαλιά δεν είναι απλά ένα αξεσουάρ…

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια