Τα κάνει όλα και συμφέρει…Δοκιμή 1×11 Shimano XTR M-9000!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
xtr1X11 (8)

Σε παλαιότερη δημοσίευση σας είχαμε παρουσιάσει την XTR M-9000 αλλά πλέον έπεσε στα πόδια μας και ένα ποδήλατο εξοπλισμένο με αυτή. Φυσικά, δεν χάσαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε και να σας γράψουμε τι εντυπώσεις μας.

Εμφάνιση

Με μια πρώτη ματιά, δεν ξεχωρίζει κάποιος αν πρόκειται για 10-πλη ή 11-πλη μετάδοση. Όταν όμως κοιτάξει προσεκτικά, θα παρατηρήσει ότι υπάρχει ένα γρανάζι παραπάνω στην κασέτα. Το σασμάν, δεν ξεφεύγει από τα χαρακτηριστικά των παλαιότερων σειρών XTR, με άψογο φινίρισμα, σφιχτή λειτουργία του clutch με πολύ καλή αίσθηση. Η αλυσίδα προδίδει πως πρόκειται για κάτι διαφορετικό από το ελάχιστα μικρότερο πλάτος της, ενώ τα hollow pins εντυπωσιάζουν.

Από τι αποτελείται η μετάδοση του ποδηλάτου που δοκιμάσαμε

Στο ποδήλατο που δοκιμάσαμε, μπροστά υπήρχε 32Τ γρανάζι της Race Face με τεχνολογία narrow/wide, πίσω η 11-40 XTR κασέτα με σχέσεις: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40, ενώ το σασμάν και η αλυσίδα ήταν της σειράς XTR M-9000.

xtr1X11 (5) xtr1X11 (4)

Πρώτες εντυπώσεις

Πρώτη εντύπωση γυρνώντας τα πετάλια ανάποδα εντυπωσίασε η ευκολία και η μηδενική αντίσταση που υπάρχει. Ανεβαίνοντας στο ποδήλατο και κάνοντας τις πρώτες πεταλιές και τις πρώτες δοκιμαστικές αλλαγές ταχυτήτων η αίσθηση της ποιότητας στο shifter και οι ακαριαίες αλλαγές ταχυτήτων θυμίζουν αγωνιστική μηχανή.

Εντυπώσεις χρήσης

Η πρώτη μέρα της δοκιμής έγινε στα μονοπάτια του Ωραιοκάστρου, Θεσσαλονίκης. Περιλάμβανε τα μονοπάτια που θα είναι στον αγώνα Enduro Mediterraneo σε 20 περίπου μέρες, αλλά και το διάσημο Forest Gam από τον τελευταίο περσινό αγώνα του Πανελληνίου Κυπέλλου Downhill.

Στο πρώτο κατέβασμα του Flagrande trail, αφού προσπαθούσα ακόμη να συνηθίσω το ποδήλατο, σε μια μικρή ευθεία άρχισε να φωνάζει ο πίσω να πατήσω πιο πολύ και ότι πηγαίνω αργά. Όντως πήγαινα αργά. Οι επιλογές των ταχυτήτων ήταν τόσες πολλές που κατέβαζα κατέβαζα και ακόμη δεν είχε ξεκινήσει να «φεύγει» το ποδήλατο. Αφού κατάφερα και βρήκα τον κατάλληλο συνδυασμό σχέσεων από εκεί και πέρα ξεκίνησε το παιχνίδι. Αθόρυβη μετάδοση, χωρίς ίχνος chain slap, επιτρέποντας να αφοσιωθείς μόνο στο μονοπάτι. Οι αλλαγές είτε πρόκειται για ανέβασμα πολλών ταχυτήτων είτε για κατέαβασμα ήταν ακαριαίες είτε πατούσα γερά είτε όχι. Στην συνέχεια στα μονοπάτια Πυροβολείο και Πουρναράκια που θέλουν πιο πολύ πετάλι για να διατηρήσεις ένα καλό ρυθμό, η μετάδοση έδειξε τις πραγματικές της δυνατότητες. Σε κανένα σημείο δεν δυσκόλεψε και με το ακούμπημα του shifter επέλεγες την ταχύτητα που ήθελες. Παρόλες τις προσπάθειές μου στα Πουρναράκια να βγάλω την αλυσίδα, κάνοντας συνεχόμενο πετάλι επάνω σε ανωμαλίες και rollers, δεν τα κατάφερα. -Εδώ να σημειώσω ότι δεν υπήρχε κάποιου είδους chain guide, στο ποδήλατο, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες-.

xtr1X11 (3) xtr1X11 (7)

Η επόμενη ημέρα της δοκιμής ήταν πολύ πιο απαιτητική για την μετάδοση στο βουνό του Χορτιάτη. Το singletrack των 8 χιλιομέτρων μέχρι να βγεις στο καταφύγιο, είναι απαιτητικό, με μεγάλες κλίσεις σε πολλά σημεία, με τεχνικές δυσκολίες που αν χάσεις τον ρυθμό, απλά δεν μπορείς να τις ανέβεις. Εκεί πραγματικά ευχαριστήθηκα την μετάδοση. Υπήρχε μια σχέση μετάδοσης για κάθε σημείο, ώστε να συνεχίσω να ανεβαίνω, χωρίς να χαλάει ο ρυθμός μου -παρόλο τον τραυματισμό στους γλουτούς-. Τα ανεβάσματα ταχυτήτων κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες ήταν ακαριαία, είτε βρισκόμουν σε ορθοπέταλο, είτε στροφάριζα καθιστός σε ανηφόρες κλίσης 15+%. Το πρώτο μονοπάτι ήταν το Κομπρεσέρ (μονοπάτι με αρκετή πέτρα, κλίσεις σε σημεία, αλλά και σημεία με ευθείες και ανηφορικά) όπου πίεσα όσο μπορούσα να για να βγάλω την αλυσίδα αλλά και πάλι δεν τα κατάφερα. Στην συνέχεια ήταν ένα μονοπάτι μέσα σε δάσος, γεμάτο στροφές και απότομες ανηφόρες κατηφόρες, όπου μια καλή μετάδοση κάνει την διαφορά με τις γρήγορες αλλαγές πολλών ταχυτήτων. Το shifter από την 1×11 XTR M-9000 έχει την δυνατότητα να ανεβάζει με ένα πάτημα μέχρι και 4 ταχύτητες, ενώ όταν πρόκειται για πιο βαριές ταχύτητες μπορεί να κατεβάσει μέχρι δύο με ένα πάτημα. Παρόλα τα περάσματα από νερά, την πολύ σκόνη και τις φτέρες, η μετάδοση δεν παρουσίασε καμιά αλλαγή στην συμπεριφορά της κατά την διάρκεια της δοκιμής.

Συνεχίζει αντάξια την παράδοση που έχει το όνομα XTR, αλλά πλέον με τις 11 ταχύτητες επιτρέπει σχεδόν σε όλους να μετατρέψουν το ποδήλατο βουνού τους σε μονόδισκο 1x. Όπως είναι λογικό την συστήνουμε ανεπιφύλακτα σε όποιον θέλει μια 11-πλη μετάδοση από την Shimano.

xtr1X11 (6)

Όσον αφορά την αξιοπιστία μακροπρόθεσμα της μετάδοσης, δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε, καθώς ήταν καινούρια με πολύ λίγα χιλιόμετρα χρήσης. Βέβαια επειδή η Shimano έχει ένα όνομα να προστατέψει, δεν πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν προβλήματα αξιοπιστίας στην συγκεκριμένη σειρά.

Ευχαριστούμε πολύ τον φίλο Λευτέρη για το ποδήλατο που διέθεσε ώστε να γίνει δυνατή αυτή η δοκιμή. Επίσης τον ευχαριστώ και προσωπικά επειδή μου έδωσε την δυνατότητα να κάνω βόλτα/δοκιμή στο βουνό μέχρι να βρεθεί λύση με το δικό μου σπασμένο ποδήλατο.

Previous Article

Tiger Trail: Aνδριώτης Race Report της Παρασκευής!

Next Article

Ποδηλατική διάσχιση Αφρικής σε 42 ημέρες!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια