Αν και έχουν περάσει 4 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση του φουτουριστικού ηλεκτρικού ποδηλάτου της Audi, κάθε φορά που το βλέπουμε δεν σταματάει να μας προκαλεί θαυμασμό. Το 2012 η Audi παρουσίασε την δική της πρόταση όσον αφορά τα ηλεκτρικά ποδήλατα, το οποίο όμως ξεχώριζε από τα υπόλοιπα όχι μόνο χάρη στο μοναδικό του design αλλά και χάρη στις επιδόσεις του.
Όπως ήταν αναμενόμενο από μια εταιρία σαν την Audi, δεν έκαναν εκπτώσεις στην ποιότητα ούτε στον σχεδιασμό. Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό ποδήλατο διπλής ανάρτησης είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένων των τροχών, ενώ και η μπροστά ανάρτηση είναι ειδικά σχεδιασμένη για το συγκεκριμένο ποδήλατο. Υπάρχουν βέβαια μερικές υποψίες πως στον σχεδιασμό βοήθησε και η εταιρία PG Bikes -λόγω της πολύ μεγάλης ομοιότητας που παρουσιάζουν οι τροχοί, με τους τροχούς του ποδηλάτου Blacktrail (του οποίου η τιμή ήταν 80,000$).
Το ποδήλατο χρησιμοποιεί ένα σύστημα μετάδοσης με όνομα “Harmonic Drive System” το οποίο είναι μια τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί από την εταιρία Clean Mobile. Η συγκεκριμένη εταιρία κατασκευάζει ειδικά συστήματα μετάδοσης για τις μεγαλύτερες Ευρωπαϊκές ποδηλατικές εταιρίες και για τα πιο επαναστατικά τους ποδήλατα. Το σημείο που ξεχωρίζει στο σύστημα μετάδοσης είναι πως το βάρος του μοτέρ είναι στο κέντρο του πλαισίου και πολύ χαμηλά -σε αντίθεση με τα ποδήλατα τα οποία έχουν το μοτέρ σε κάποιο κέντρο τροχού- και έτσι υπάρχει καλύτερη κατανομή βάρους, κάτι το οποίο βλέπουμε να έχει υιοθετηθεί σήμερα από εταιρίες όπως η KTM ακόμη και στα ποδήλατα βουνού, όπως το Lycan 27 GPS+ το οποίο δοκιμάσαμε κιόλας!
Παράλληλα με αυτό το σύστημα η όλη υποβοήθηση περνάει μέσα από το σύστημα μετάδοσης του ποδηλάτου, άρα αυξάνεται και η αποδοτικότητα του, καθώς όπως είναι γνωστό τα ηλεκτρικά μοτέρ αποδίδουν καλύτερα σε υψηλότερες στροφές.
10 ηλεκτρικά ποδήλατα από αυτοκινητοβιομηχανίες.
Παρά τις όποιες καινοτομίες όμως, ιδιαίτερη έκπληξη προκαλεί το γεγονός πως η Audi επέλεξε να χρησιμοποιήσει ένα συμβατικό σύστημα μετάδοσης -γρανάζια, σασμάν- και όχι κάτι πιο ψαγμένο, όπως έκανε για παράδειγμα στα φρένα με την χρήση των ανθρακονημάτινων BrakeForce ONE, των οποίων η τιμή ξεπερνάει τα 700€. Πιθανό να οδηγήθηκαν στην χρήση συμβατικής μετάδοσης και όχι σε κάποιο σύστημα εσωτερικών ταχυτήτων, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τους συγκεκριμένους τροχούς με τα ειδικά σχεδιασμένα κέντρα και τις ανθρακονημάτινες ακτίνες.
Σχεδιασμένο γύρω από το χαμηλό βάρος, την ευκινησία και την υψηλή δύναμη το ηλεκτρικό ποδήλατο της Audi είναι ικανό για όλα όσα θα δείτε στο βίντεο. Αυτό συμβαίνει διότι η Audi επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει κάποιες μπαταρίες μεγάλες και βαριές αλλά μια αρκετά συμπαγή μπαταρία, η οποία όμως δεν έχει πολύ μεγάλη αυτονομία. Το μικρό της βάρος όμως επιτρέπει να έχετε και μια δεύτερη μαζί σας για τις μεγαλύτερες των διαδρομών.
Άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά είναι το κάθισμα που μοιάζει σε μοτοσυκλέτας, το οποίο μπορεί να υποχωρήσει και να μετατραπεί το ηλεκτρικό ποδήλατο σε trial-ποδήλατο. Επίσης, υπάρχει ενσωματωμένο πίσω φως-stop, ενώ υπάρχουν και στην μπροστά μεριά ενσωματωμένα φώτα LED στο τιμόνι. Οι μικρές αυτές λεπτομέρειες είναι που κάνουν ένα φουτουριστικό ποδήλατο να ξεχωρίζει!
Επίσης, υπάρχει εφαρμογή για android smartphones ώστε να παρακολουθείτε τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας αλλά και να εναλλάσσετε τις λειτουργίες του ηλεκτρικού μοτέρ. Με 5 λειτουργίες -Pure, Pedelec, eGrip, Power Wheelie και Balanced Wheelie. Ο ενσωματωμένος αισθητήρας ροπής προσφέρει υποβοήθηση ανάλογα με το πόσο δυνατά πατάει ο αναβάτης τα πετάλια, ενώ η δυνατότητα που ξεχωρίζει, είναι το κλείδωμα του πίσω τροχού και το όπλισμα συναγερμού σε περίπτωση που κάποιος πάει να μετακινήσει το ποδήλατο.
Ας δούμε όμως τι μπορεί να κάνει στα πόδια ενός έμπειρου αναβάτη!
- Tags: audi e bike, ηλεκτρικό ποδήλατο