Επίδομα για όσους Γάλλους ποδηλατούν από και προς την εργασία τους!

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Μετά από μια δοκιμαστική περίοδο 6 μηνών πέρυσι, υπάρχει πλέον επίσημο καθεστώς για όσους ποδηλατούν από και προς την εργασία τους. Το επίδομα θα εξαιρείται από τον φόρο εισοδήματος του κάθε πολίτη! Μπορεί να αποτελέσει ένα πάρα πολύ επιτυχημένο παράδειγμα και για άλλες πόλεις ώστε να ενθαρρύνουν τους κατοίκους τους να χρησιμοποιούν περισσότερο το ποδήλατο.

Δεν ξέρουμε αν η κίνηση αυτή οφείλεται την επένδυση που έγινε για την αύξηση των ποδηλατοδρόμων στο Παρίσι αλλά σίγουρα είναι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς, τους φίλους της ποδηλασίας να βλέπουμε κάτι τέτοιο.

Το νέο καθεστώςpodhlato gallia epidoma (1)

Το επίδομα για όσους ποδηλατούν από και προς την εργασία τους, ψηφίστηκε πριν λίγες ημέρες και φέρεται να έχει καθοριστεί στα 0,25€ για κάθε χιλιόμετρο! O Sylvain Niel, δικηγόρος που ειδικεύεται στα θέματα εργατικού δικαίου, δήλωσε στο Γαλλικό περιοδικό Capital Managment, πως η νομοθεσία δεν είναι υποχρεωτική αλλά προαιρετική προς τους εργοδότες και προβλέπει πως θα είναι ένα θέμα για τις ετήσιες διαπραγματεύσεις μεταξύ των συνδικαλιστών και των εργοδοτών -όπου υπάρχουν συνδικάτα- ή απλά θα είναι στην διακριτική ευχέρεια του κάθε εργοδότη. Το επίδομα, ωστόσο θα απαλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος, όπως ισχύει ήδη για όλα τα έξοδα μετακίνησης από και προς την εργασία.

Η πρώτη δοκιμή

Το 2014 η Γαλλική Κυβέρνηση, ξεκίνησε πιλοτικά μια πρωτοποριακή δοκιμή, στην οποία συμμετείχαν 18 εταιρίες προσφέροντας σε περισσότερους από 8000 υπαλλήλους τους, επίδομα 0,25€ για κάθε χιλιόμετρο που διένυαν με το ποδήλατο από και προς την εργασία τους. Δοκιμαστικά συμμετείχαν 380 άτομα μεταξύ των μηνών Ιουνίου και Νοεμβρίου όπου κατά μέσο όρο έκαναν 12 φορές την διαδρομή σπίτι-εργασία-σπίτι με μέση απόσταση 3,5 χιλιόμετρα. Σε κάθε άτομο αποδόθηκαν περίπου 21€ για κάθε μήνα, το οποίο ήταν αρκετά χαμηλότερο από το αναφερόμενο μέγιστο των 30-55€ ανά μήνα.

Κατά την δοκιμαστική περίοδο, 19% των συμμετεχόντων άλλαξαν συνήθεια από το να οδηγάνε (το 5% από αυτούς μάλιστα οδηγούσαν μόνοι τους). Επίσης, το ένα τρίτο από το δείγμα ανέφεραν ότι άρχισαν να χρησιμοποιούν το ποδήλατο και για άλλους σκοπούς, πέρα από την αποκλειστική χρήση για να πηγαινοέρχονται στην εργασία τους.

Στην Ελλάδα δεν ξέρουμε αν ο κόσμος είναι έτοιμος για κάτι παρόμοιο, αλλά ένα μικρό επίδομα κάθε μήνα ίσως να παρακινήσει αρκετούς να αρχίσουν να χρησιμοποιούν το ποδήλατο, αλλά οι υποδομές και η παιδεία μας -ποδηλατική και οδηγική- υπολείπονται πάρα πολύ σε σύγκριση με τις χώρες του εξωτερικού.

Previous Article

Για να ευθυμήσουμε και λίγο με τα fail της εβδομάδας! (5 video)

Next Article

Scott Genius 710, πιο μοντέρνο πιο ανανεωμένο και πιο σύγχρονο από ποτέ.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια