Απότομες και σύντομες ανηφόρες. Πως να τις αντιμετωπίσετε!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
road bike aa (1)

Όταν κάποιος λέει την λέξη «ανηφόρα», τότε στο μυαλό μας αυτόματα έρχονται εξαντλητικές πολύωρες ανηφόρες. Αν σας πούμε όμως, ότι υπάρχουν και ανηφόρες, οι οποίες αν και σύντομες -χρονικά- παρουσιάζουν την ίδια -αν όχι αυξημένη- δυσκολία; Όπως καταλάβατε μιλάμε για τις σύντομες ανηφόρες με πολύ μεγάλη κλίση που παρουσιάζονται κατά την διάρκεια μιας διαδρομής.

Το μυστικό για να αρχίσετε να απολαμβάνετε και αυτά τα κομμάτια των διαδρομών είναι η συμπεριφορά σας! Θα πρέπει να αλλάξετε την συμπεριφορά σας ως προς αυτές τις ανηφόρες. Σταματήστε να τις βλέπετε ως κάτι κακό και ξεκινήστε να τις βλέπετε ως προκλήσεις που θέλουν να δοκιμάσουν την αποφασιστικότητά σας αλλά και την δύναμη σας.

Μεταξύ μας υπάρχουν και μερικοί ποδηλάτες που γουστάρουν τρελά αυτές τις ανηφόρες και τις ψάχνουν. Τους αρέσει όταν καίνε τα πόδια και τελειώνουν οι ανάσες με τα πνευμόνια να πονάνε.8kainotomiesroad (10)

Τον πιο σημαντικό ρόλο σε αυτού του τύπου τις ανηφόρες, ακόμη πριν και από την αναλογία βάρους-δύναμης, τον έχει η ικανότητα σας να ανέχεστε την συσσώρευση του γαλακτικού οξέος στους μύες σας. Επίσης, ο δυνατός κορμός και η συνολική δύναμη του σώματος παίζουν σημαντικό ρόλο στις σύντομες και απότομες ανηφόρες. Πολύ πιο σημαντικό ρόλο, μάλιστα, από ότι έχουν στους πιο ίσιους δρόμους. Το «θετικό» με αυτού του είδους τις ανηφόρες, είναι πως όταν τα πόδια θα καίγονται τόσο πολύ που θα μπορούσατε να ψήσετε αυγά ενώ, οι φλέβες από το ζόρι στο κεφάλι κοντεύουν να εκραγούν και παίρνετε με το ζόρι τις απαραίτητες ανάσες, τελειώνουν!

Πως μπορείτε να προπονηθείτε για αυτού του είδους τις ανηφόρες; Μα τι καλύτερο, από το να τις επισκέπτεστε συχνά! Με αυτόν τον τρόπο δεν θα βελτιωθείτε μόνο στις συγκεκριμένες ανηφόρες, αλλά θα έχετε μια γενική βελτίωση στην απόδοσή σας. Η πίεση του οργανισμού στο έπακρο φέρει πολλές αναπροσαρμογές στην προπόνησή σας. Οι επαναλαμβανόμενες μονόλεπτες προσπάθειες μέγιστης έντασης έχει δείξει πως αυξάνουν το VO2max. Επίσης αυξάνει η ανοχή σας στο γαλακτικό οξύ. Αυτά τα δύο συντελούν πάρα πολύ στο να νιώθετε πιο άνετα πάνω στο ποδήλατο και πιο δυνατοί σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες.

Επίσης, η ανάβαση σύντομων και απότομων λόφων είναι πολύ αποτελεσματική για την ενδυνάμωση των ποδιών -αντίστοιχη με προπόνηση με βάρη. Τα οστά, οι σύνδεσμοι και οι τένοντες όλα, αποκτούν μεγαλύτερη δύναμη.

Αν συναντήσετε μια τέτοια ανηφόρα κατά την διάρκεια μιας βόλτας έχετε κατ’ αρχάς το πλεονέκτημα της ροής. Θα δείτε τον ανήφορο από μακριά και θα προετοιμαστείτε κατάλληλα, είτε αποκτώντας ελαφρώς μεγαλύτερη ταχύτητα στην ευθεία πριν από την ανηφόρα, είτε επιλέγοντας την πιο κατάλληλη ταχύτητα για τις συνθήκες. Τέλος, ίσως απλά χρειαστεί να σηκωθείτε για ένα σύντομο αλλά πολύ δυνατό ορθοπέταλο.

Previous Article

Αλλαγή ταχυτήτων χωρίς να χρειάζεται να γυρνάνε τα πόδια. Το επαναστατικό HxR ήρθε. (+ video)

Next Article

6 λόγοι για να κλείσεις το Strava – Συμβουλές από έναν εξαρτημένο*!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια