Μετά το πρώτο κρούσμα μηχανικού ντόπινγκ που εντοπίστηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Cyclocross η UCI έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί εξοπλισμό νέου τύπου και τελευταίας τεχνολογίας ώστε να μπορεί πιο εύκολα και πιο γρήγορα να εντοπίσει κάποιο παράνομο είδος υποβοήθησης στο ποδήλατο των αγωνιζομένων.
Το διοικητικό όργανο της UCI, ξεκίνησε τους ελέγχους ποδηλάτων το 2015 και πλέον σκέφτεται “ενεργά” το πως θα μπορέσει να βελτιώσει τους ελέγχους ώστε να εντοπιστούν και άλλα κρούσματα με κρυμμένες μορφές υποβοήθησης στα ποδήλατα των αναβατών.
“Είναι σαφές ότι αυτό που αντιμετωπίζουμε αυτή την στιγμή είναι μια απειλή για το άθλημα μας και πλέον δοκιμάζουμε νέες μεθόδους ανίχνευσης κρυμμένων μορφών υποβοήθησης, οι οποίες επεμβαίνουν λιγότερο στο ποδήλατο, ώστε να μην χρειάζεται να πάρουμε το ποδήλατο σε ειδικό χώρο για να εξεταστεί, αλλά παράλληλα να έχουμε την δυνατότητα να ελέγξουμε περισσότερα ποδήλατα, πριν από την εκκίνηση κάθε αγώνα“, λέει ο πρόεδρος της UCI Brian Cookson.
“Είναι απαραίτητο να ελέγχουμε όλα τα ποδήλατα, σε κάθε αγώνα, όπως και τα δευτερεύοντα ποδήλατα. Αυτές είναι κάποιες διεργασίες και διαδικασίες που εξετάζουμε πολύ εντατικά αυτό το διάστημα”.
Τα ποδήλατα με κρυμμένη μηχανική υποβοήθηση αναφέρθηκαν αρχικά σε μια έκθεση του ανεξάρτητου φορέα CIRC, η οποία δημοσιεύτηκε πέρυσι και διερευνούσε θέματα που αφορούν το ντόπινγκ και το προηγούμενο διοικητικό σώμα της UCI.
Δείτε επίσης: Το μηχανικό doping υπάρχει εδώ και χρόνια, σύμφωνα με τον Sir Bradley Wiggins.
Όσον αφορά την πρόσφατη ανακάλυψη ποδηλάτου με κρυμμένη μορφή μηχανικής υποβοήθησης, περιμένουμε την υπόθεση να παρουσιαστεί στην πειθαρχική επιτροπή, με την αναβάτρια να δηλώνει πως το ποδήλατο ήταν δανεικό.
Ο Cookson συμπλήρωσε, “Περίπου 60 ποδήλατα ψάχτηκαν σε όλα τα πρωταθλήματα για μηχανική υποβοήθηση. Δεν περιμέναμε να βρούμε κάποιο ποδήλατο που να φέρει τέτοιου είδους υποβοήθηση σε αυτή την κατηγορία, αλλά όλες οι κατηγορίες αναβατών είναι σημαντικές για εμάς και αυτός είναι ο λόγος που ελέγξαμε ποδήλατα από όλες τις κατηγορίες. Η τεχνολογία που αναπτύσσουμε είναι οικονομική και εύκολη στον χειρισμό της και μας επιτρέπει να κάνουμε ελέγχους σε περισσότερα ποδήλατα, ώστε να μπορέσουμε να εντοπίσουμε κάποια “περίεργη” συμπεριφορά και να προβούμε σε περαιτέρω έρευνα“.
Πιστεύετε ότι μετά την πρόσφατη ανακάλυψη μηχανικής υποβοήθησης τα κρούσματα θα αυξηθούν, ή θα φοβηθούν οι αναβάτες και δεν θα υπάρξουν άλλα κρούσματα;