Προλαμβάνοντας πτώσεις με το ποδήλατο δρόμου!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
tour de france crash (6)

Οι πτώσεις στην άσφαλτο πονάνε και τσούζουν πολύ. Σε αντίθεση με τις πτώσεις στο βουνό όπου συνήθως καταλήγουν σε γέλια και λίγες φορές σε σοβαρούς τραυματισμούς. Η ποδηλασία δρόμου όμως είναι τελείως διαφορετική όσον αφορά τις πτώσεις. Σπάνια θα γλιτώσει κάποιος την επίσκεψη σε κάποιο κέντρο πρώτων βοηθειών για καθαρισμό και περιποίηση των τραυμάτων. Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως παρόλο που οι ΜΤΒ-άδες έχουν διπλάσιους τραυματισμούς, οι «δρομίσιοι» έχουν περισσότερους τραυματισμούς στο κεφάλι!


Δες εδώ περισσότερα σχετικά με τις πτώσεις μεταξύ δρόμου-βουνού.


Το καλό είναι όμως ότι πολλές από τις πτώσεις που συμβαίνουν στον δρόμο θα μπορούσαμε να τις είχαμε αποφύγει. Πως; Αν γνωρίζαμε πως να τις «προβλέπουμε» και φυσικά πως να χειριστούμε το ποδήλατο σε κάποια επικίνδυνη κατάσταση. Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά.

Αλληλεπικάλυψη τροχών. Όταν βρισκόμαστε σε ένα γκρουπ ο βασικός κανόνας που δεν θα πρέπει ΠΟΤΕ να αγνοούμε είναι το ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΧΟΥΣ. Η αλληλεπικάλυψη των τροχών είναι όταν ο μπροστά τροχός του πίσω ποδηλάτου βρίσκεται στο πλάι και την ίδια ευθεία με τον πίσω τροχό του προπορευόμενου ποδηλάτου. (δείτε την εικόνα που ακολουθεί). Επειδή όταν κυκλοφορούμε σε γκρουπ υπάρχει κάποια στιγμή όπου θα αλληλοκαλύπτονται οι τροχοί, αυτό που θα πρέπει να έχετε στο νου σας είναι πως είστε υπεύθυνοι για τον μπροστά τροχό του ποδηλάτου σας -και το ποδήλατο σας- και όχι για το άτομο που βρίσκεται μπροστά σας.

dont-half-wheel

Η δεύτερη πτώση. Επίσης όταν βρισκόμαστε μέσα σε κάποιο γκρουπ και ακούσουμε τον χαρακτηριστικό ήχο μιας πτώσης μπροστά μας, είναι κατά 99% σίγουρο ότι θα ακολουθήσει και μια δεύτερη πτώση σχεδόν άμεσα. Αυτό συμβαίνει διότι είμαστε περίεργοι ως άνθρωποι. Μόλις ακούσουμε κάτι το οποίο δεν βλέπουμε, θα γυρίσουμε πίσω να δούμε τι συνέβη και τότε είναι που θα συμβεί η 2η πτώση. Σε περίπτωση όπου η πτώση έχει συμβεί πίσω μας συνεχίζουμε για λίγο ακόμη και σταματάμε σταδιακά ενημερώνοντας και τους υπόλοιπους -εφόσον είμαστε σε προπόνηση ή βόλτα, στον αγώνα συνεχίζουμε ή αν ανησυχούμε για το άτομο που έπεσε απομακρυνόμαστε από το γκρουπ και σταματάμε με ασφάλεια.

Φρένα στην στροφή. Πολλές από τις πτώσεις στην ποδηλασία δρόμου συμβαίνουν στις στροφές. Η πιο κοινή αιτία είναι ο μπροστά τροχός να γλιστράει και να χάνουμε τον έλεγχο του ποδηλάτου ακαριαία. Την επόμενη στιγμή βρισκόμαστε φαρδιοί-πλατιοί στην άσφαλτο. Αυτό συμβαίνει τις περισσότερες φορές από κάποια απότομη και δυνατή χρήση των φρένων μέσα στην στροφή. Κατά το φρενάρισμα το βάρος του σώματος μετακινείται προς τα εμπρός. Η ξαφνική αυτή αλλαγή του βάρους δεν δίνει περιθώριο στο ελαστικό να αντιμετωπίσει την απότομη αλλαγή του βάρους με αποτέλεσμα να χάνει την πρόσφυση του. Αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τα φρένα να το κάνετε με προοδευτικό τρόπο. Η καλύτερη συμβουλή που έχουμε να σας δώσουμε στο συγκεκριμένο τομέα είναι να χρησιμοποιήσετε τα φρένα πριν μπείτε στην στροφή και χωρίς να έχει κάποια κλίση το σώμα ή το ποδήλατο -δηλαδή να βρίσκεται σε ευθεία.

Αλλαγή γραμμής στο μέσο της στροφής. Με τις ταχύτητες στον κατήφορο να είναι τις περισσότερες φορές πάρα πολύ υψηλές -ταχύτητες που ξεπερνούν τα 60χλμ/ώρα- το να αλλάξετε γραμμή καθώς στρίβετε είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε απώλεια πρόσφυσης από το μπροστινό ελαστικό και να σας οδηγήσει σε κάποια ακόμη πτώση.

road bicycle crash

Υψηλή πίεση ελαστικών. Πρόκειται για ένα συνηθισμένο λάθος των νέων στον χώρο, καθώς πιστεύουν πως όσο αυξήσουν την πίεση των ελαστικών τόσο πιο γρήγορα θα κυλάει το ποδήλατο. Αυτό φυσικά δεν ισχύει. Αυτό που ισχύει με βεβαιότητα είναι πως σε αυτές τις πολύ υψηλές πιέσεις ελαστικών, ακόμη και η παραμικρή υγρασία στον δρόμο οδηγεί σε απώλεια πρόσφυσης και πτώσεις.


Μάθετε πως να βρείτε την κατάλληλη πίεση των ελαστικών για το ποδήλατο δρόμου.


Δεν λαμβάνετε υπόψιν τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση των δρόμων. Όταν οι δρόμοι είναι υγροί, ή έχουν υγρασία δεν μπορείτε να ποδηλατείτε το ίδιο επιθετικά όπως το καλοκαίρι που είναι στεγνοί. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, να χαμηλώσετε μερικά PSI την πίεση των ελαστικών ή ακόμη να αναπροσαρμόσετε και την τεχνική σας.

Όσοι ασχολείστε χρόνια με την ποδηλασία δρόμου έχετε να προτείνετε κάτι ακόμη στους νεότερους, για να έχουμε λιγότερες ποδηλατικές πτώσεις μέσα στο 2017;

Previous Article

Προπόνηση στον δρόμο για τη δουλειά; Και όμως γίνεται!

Next Article

Αλλάξτε την διατροφή σας για γρηγορότερη αποθεραπεία.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια