Stafast, λαιμός-ανάρτηση!

Author: Δεν υπάρχουν Σχόλια Share:

Ακριβώς την ίδια αντίδραση είχαμε και εμείς μόλις το είδαμε! Θυμηθήκαμε κατευθείαν μια παλαιότερη καινοτομία -που ευτυχώς έμεινε στο ράφι- το Girvin Flexstem, αλλά από ότι φαίνεται αυτή την φορά έχουμε κάτι αρκετά καλύτερο! Στον κύκλο των ποδηλατικών “καινοτομιών” ο λαιμός-ανάρτηση εμφανίστηκε ξανά και σύμφωνα με τους μηχανικούς Sam Kovalak και Charlie Brickey της Stafast, αυτή την φορά ο λαιμός-ανάρτηση έχει ανασχεδιαστεί και τελειοποιηθεί.

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, ο Girvin Flexstem, όπως και ο Softride ήταν αρκετά πρωτοποριακά προϊόντα όταν είχαν εμφανιστεί, αρκετά ελαφρύτεροι από τις τότε προτάσεις αναρτήσεων και κυριάρχησαν για αρκετά χρόνια στον χώρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ποδηλάτων Βουνού, από το 1992 μέχρι το 1994. Με την ραγδαία εξέλιξη των ποδηλάτων τα τελευταία χρόνια, αυτό που έγινε ξεκάθαρο στις εταιρίες είναι πως όταν υπάρχει ανάρτηση στον μπροστά τροχό του ποδηλάτου, τότε ο έλεγχος αυτού σε ανόμοια εδάφη, είναι καλύτερος.

Όσον αφορά τα ποδήλατα βουνού, οι μεγαλύτεροι τροχοί, τα φαρδύτερα ελαστικά και οι καλύτερες αναρτήσεις κυριαρχούν, αλλά στον χώρο του cyclocross οι αλλαγές που έχουν γίνει την τελευταία 10ετία όσον αφορά την άνεση του αναβάτη είναι σχεδόν μηδαμινές και όλες βασίζονται στην γεωμετρία και τα υλικά του πλαισίου. Μπορεί στην χώρα μας το cyclocross να μην είναι καθόλου διαδεδομένο σαν άθλημα της ποδηλασίας βουνού, αλλά στο εξωτερικό είναι από τις πιο κοινές μορφές ποδηλασίας που θα συναντήσετε. Ίσως ο λαιμός-ανάρτηση να είναι η λύση για πιο άνετες και ξεκούραστες ημέρες πάνω στο ποδήλατο.

Η προσέγγιση που χρησιμοποίησε η Stafast για τον λαιμό-ανάρτηση είναι αρκετά διαφορετική από ότι είχαμε δει πριν 20 χρόνια. Η μεγαλύτερη αλλαγή είναι πως ο λαιμός δεν βασίζεται σε ελαστομερή ή κάποιο ελατήριο, αλλά σε ένα αμορτισέρ αέρος το οποίο είναι πλήρως ρυθμιζόμενο με την τρόμπα που το συνοδεύει. Οι προτεινόμενες πιέσεις είναι από 0-275psi, το οποίο επιτρέπει στον χρήση την πλήρη ρύθμιση της συμπίεσης και της επαναφοράς του λαιμού.

Μην σας ξεγελάει η διαδρομή που μετά βίας είναι 1 εκατοστό, ότι θα περνάει απαρατήρητο. Το αμορτισέρ βρίσκεται στα 3/5 του μήκους του λαιμού, οπότε η τελική διαδρομή που κάνει το τιμόνι είναι σχεδόν διπλάσια ή και περισσότερη. Επίσης καθώς “βυθίζεται” ο λαιμός, το τιμόνι περιστρέφεται και δεν μένει σταθερό όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Πέρα όμως από την ρυθμισιμότητα που προσφέρει στην απόσβεση των ανωμαλιών ο αέρας, ο λαιμός-ανάρτηση Stafast, προσφέρει και 25 μοίρες ρύθμιση του ύψους, χωρίς να χρειαστούν αποστάτες στον λαιμό. Οι 25 μοίρες είναι περίπου 3 εκατοστά σε ύψος. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε όσους χρησιμοποιούν το cyclocross ποδήλατο σε διαφορετικές συνθήκες και όχι μόνο για αγώνες.

stafast laimos anarthsh cyclocross (6)

Το βάρος για τον λαιμό των 95mm είναι στα 367 γραμμάρια, σχεδόν 200 γραμμάρια περισσότερο από το μέσο βάρος ενός λαιμού ποδηλάτου cyclocross, βάρος που γίνεται αντιληπτό όταν σηκώνεις το ποδήλατο. Αλλά έχει τα πλεονεκτήματά του, σε σχέση με ποδήλατα cyclocross με αναρτήσεις, καθώς το βάρος μιας ανάρτησης είναι κοντά στα 1200 γραμμάρια. Επίσης, μια ακόμη συνηθισμένη αλλαγή, των ελαστικών, από τα 32mm στα 40mm για περισσότερη άνεση, μπορούν να προσθέσουν περίπου 200 γραμμάρια σε κάθε τροχό. Ακόμη πιστεύετε ότι το βάρος είναι αυξημένο για τον λαιμό-ανάρτηση;

Η τιμή του -350€- είναι βέβαια αρκετά αυξημένη για λαιμό, αλλά σε σύγκριση με μια ανάρτηση είναι πολύ φτηνό. Πως σας φαίνεται;

Previous Article

Πόνος στην μπροστά μεριά από το γόνατο; Τι είναι και πως θα πρέπει να αντιδράσετε.

Next Article

Βρες τη νιρβάνα στο ποδήλατο σου…

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια