Η UCI προτείνει αρκετές αλλαγές στα μέτρα ασφαλείας ώστε να αυξηθεί η ασφάλεια των αναβατών στους επαγγελματικούς αγώνες ποδηλασίας, με μερικά από τα μέτρα να ισχύσουν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που θα γίνει τον Οκτώβριο!
Σε μια δήλωση που κυκλοφόρησε την Πέμπτη, έλεγε πως η UCI σε συνεργασία με την Ομάδα Ασφάλειας Εργασίας και Τεχνικών Κανονισμών (Security and Technical Regulations working group) στις 30 του Σεπτέμβρη θα έχουν μια συζήτηση σχετικά με την έγκριση κάποιων νέων μέτρων ασφαλείας και προστασίας κατά την διάρκεια των αγώνων ποδηλασίας δρόμου.
Στην συζήτηση θα παρεβρεθούν αρκετοί από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, όπως μέλη της ένωσης επαγγελματιών αθλητών ποδηλασίας δρόμου, (Cyclistes Professionnels Associés), εκπρόσωποι από τις ομάδες (Association Internationale des Groupes Cyclistes Professionnels) και φυσικά δεν θα λείπουν και οι διοργανωτές αγώνων (Association Internationale des Organisateurs de Courses Cyclistes).
Κάποια από τα μέτρα τα οποία θα ισχύσουν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ποδηλασίας δρόμου που θα διεξαχθεί στο Doha του Κατάρ στα μέσα Οκτώβρη είναι η αφαίρεση των νησίδων των δρόμων κατά το τελευταίο 1.5 χιλιόμετρο πριν τον τερματισμό, καλύτερη-προσεκτικότερη τοποθέτηση των προστατευτικών καγκέλων στην άκρη του δρόμου -ώστε να μπορούν οι αναβάτες να καταλαβαίνουν το πλάτος του δρόμου πιο εύκολα- αλλά και χρήση μικρότερων μηχανών χωρίς χώρους αποσκευών και φυσικά πως οι οδηγοί αυτών θα έχουν την απαραίτητη εμπειρία στην οδήγηση συνοδευτικών οχημάτων ασφαλείας για αγώνες ποδηλασίας δρόμου.
Ακόμη θα εφαρμοστούν και μέτρα ασφαλείας το οποία ψηφίστηκαν κατά την διάρκεια της σεζόν 2016 όπως η αυστηρότερη ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων κατά την διάρκεια του αγώνα. Επίσης μέσα στο 2016 έγινε και ξεκαθάριση όσον αφορά τους κανονισμούς ασφαλείας και συμπεριφοράς των σναβατών γύρω από ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις. Τέλος ψηφίστηκε και ένα πρωτόκολλο για ακραία καιρικά φαινόμενα.
“Είμαι χαρούμενος με την πρόοδο και τις επενδύσεις που έχουμε κάνει μέσα στο 2016” δήλωσε ο πρόεδρος της UCI Brian Cookson. “Γνωρίζουμε πολύ καλά πως έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε ακόμη και ανυπομονώ να συνεργαστούμε με την AIGCP, την CPA, την AIOCC και άλλες ομάδες ώστε να διαβεβαιώσουμε πως θα δημιουργήσουμε τις καλύτερα δυνατές συνθήκες για τους αναβάτες“.
Πολλά και σοβαρά ατυχήματα έγιναν κατά την διάρκεια των αγώνων όπου εμπλέκονταν οχήματα συνοδείας τα τελευταία δύο χρόνια -και ειδικότερα οι μηχανές συνοδείας και τηλεοπτικής κάλυψης των αγώνων- με το πιο σημαντικό να είναι με τον Βέλγο αναβάτη Antoine Demoitie ο οποίος υπέκυψε στα τραύματα του κατά την διάρκεια του αγώνα Ghent-Wevelgem τον Μάρτιο. Ακόμη ένας Βέλγος αναβάτης, ο Stig Broeckx τραυματίστηκε πολύ σοβαρά όταν συγκρούστηκε με μια μηχανή συνοδείας κατά την διάρκεια του Belgium Tour τον Μάιο και ακόμη παραμένει σε κώμα στο νοσοκομείο.