Καινούριο ΜΤΒ και δυσκολεύεστε στο βουνό; Δείτε πως πρέπει να «προσαρμοστείτε» για να πάτε «τάπα».

Author: 1 σχόλιο Share:
devinci spartan enduro mtb

Πήρατε το καινούριο ποδήλατο βουνού, με την «σύγχρονη» γεωμετρία που τόσο πολύ διαφήμιζε η εταιρία, αλλά είδατε πως το φοβάστε… Πως δεν στρίβει όπως το διαφημίζουν, πως γλιστράει μπροστά, πως δεν είναι ζυγισμένο όπως θα το θέλατε, πως είναι πολύ μακρύ. Μήπως, όμως, η εταιρία έχει φτιάξει σωστά το ποδήλατο και όλα αυτά που λέτε οφείλονται σε δική σας λάθος στάση του σώματος;

Ας δούμε όμως τι έχει αλλάξει στα ποδήλατα και τι θα πρέπει να αλλάξετε εσείς στην συμπεριφορά σας πάνω στο ποδήλατο ώστε να ξεκλειδώσετε τις πραγματικές δυνατότητες του ποδηλάτου!

Τα περισσότερα trail ποδήλατα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά έχουν περισσότερα κοινά με ποδήλατα downhill της περασμένης 10 ετίας, παρά με τα τότε ποδήλατα XC! Μακριά wheelbase, πολύ επιθετικές head angles, χαμηλές μεσαίες τριβές, στοιχεία που τότε βλέπαμε μόνο στα downhill ποδήλατα. Πέρα από την γεωμετρία των πλαισίων, ήρθαν και τα πτυσσόμενα παλουκόσελα με την ελευθερία και τον χώρο κίνησης του αναβάτη να είναι πολύ μεγαλύτερα από ότι παλαιότερα.

Θέση οδήγησης – θέση επίθεσης – attack position.

Πολλοί αναβάτες ακόμη δυσκολεύονται στο να προσαρμόσουν κατάλληλα την θέση οδήγησης τους κατά το κατέβασμα, δυσκολεύοντας τον εαυτό τους. Καθώς αυτή είναι η θέση που ξεκινάνε όλες οι τεχνικές στην ποδηλασία βουνού, είναι πολύ σημαντικό να την κατανοήσετε και να μπορείτε να την εφαρμόσετε. με αυτόν τον τρόπο καταφέρνετε να έχετε ένα σταθερό ποδήλατο, που δεν θα γλιστρήσει ο μπροστά τροχός στις στροφές, ενώ έχετε και πολύ μεγάλο εύρος κίνησης.


Δείτε επίσης: Attack position. Το γρήγορο και ασφαλές κατέβασμα ξεκινάει από εδώ.


Περισσότερο βάρος στον μπροστά τροχό.mtb turn switchback

Επειδή ο μπροστά τροχός είναι αυτός που τις περισσότερες φορές προκαλεί ανασφάλειες στα σύγχρονα ποδήλατα βουνού θα πρέπει να υπάρχει πάντα πίεση και βάρος. Για να το πετύχετε αυτό, δεν αρκεί το να πάτε πιο μπροστά στο ποδήλατο καθώς το περισσότερο βάρος σας συνεχίζει να στηρίζεται στα πετάλια. Χρειάζεται να λυγίσετε περισσότερο τους αγκώνες και να κρατήσετε μεγαλύτερο μέρος του βάρους σας με τους ραχιαίους και να χαμηλώσετε το κεφάλι προς τον λαιμό του τιμονιού.
Με αυτή την κίνηση αναγκάζετε και τα πόδια σας να είναι πιο τεντωμένα με αποτέλεσμα οι γλουτοί να είναι πιο ψηλά και να έχετε μεγαλύτερο εύρος κίνησης πάνω στο ποδήλατο. Μπορείτε πλέον και να πιέσετε το βάρος σας στις στροφές, αλλά και να ελαφρύνετε όπου χρειάζεται.
Με αυτόν τον τρόπο αποκτάτε μεγαλύτερη σταθερότητα και μεγαλύτερη δυνατότητα να «πιέζετε» τον μπροστά σας τροχό ώστε να γραπώνει στις στροφές. Όλα αυτά όμως είναι αδύνατα αν πηγαίνετε με λυγισμένα γόνατα και όρθιο κορμό.


Δείτε επίσης: 4 λάθη που πρέπει να αποφύγετε όταν θέλετε να μυήσετε κάποιον στο MTB.


Τέλος στα πόδια που καίνε!attack position richie rude rockgarden

Με την στάση σώματος που περιγράψαμε παραπάνω, στηρίζετε το βάρος σας στον σκελετό σας, όπως όταν είστε όρθιοι εκτός ποδηλάτου, άρα οι τετρακέφαλοι των ποδιών σας δεν είναι σε μια συνεχόμενη σύσπαση ώστε να κουραστούν και να καίνε! Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο είστε πιο ξεκούραστοι κατά την διάρκεια του κατεβάσματος, αλλά έχετε και πολλές περισσότερες δυνάμεις! Όπως δεν θα στέκεστε στο…γυράδικο με λυγισμένα τα γόνατα, έτσι και πάνω στο ποδήλατο θα πρέπει να στέκεστε με ίσια τα πόδια.


 

Να στέκεστε στην φυσική θέση ισορροπίας του σώματος.


Μπορεί να νιώθετε στην αρχή πως το κεφάλι σας είναι πολύ χαμηλά και πως οι γλουτοί σας βρίσκονται ψηλά, αλλά πιστέψτε μας, αν διατηρήσετε αυτή την θέση θα δείτε πολύ μεγάλες διαφορές στον τρόπο που αντιμετωπίζετε τις στροφές και γενικά τις δυσκολίες στα μονοπάτια.

Η ισορροπία προέρχεται από τους γλουτούς και όχι από τον κορμό.

mtb drift enduro

Οι old school αναβάτες (δείτε βίντεο από cross country αγώνες στην δεκαετία του ’90) προσπαθούσαν να ισορροπήσουν ακόμη και στα πιο απλά τεχνικά σημεία, αλλάζοντας θέση στον κορμό και το κεφάλι τους, αλλά οι γλουτοί τους παρέμενεναν στην ευθεία του ποδηλάτου. Αντιθέτως, δείτε σήμερα τους αναβάτες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα downhill πως μετατοπίζουν τους γλουτούς τους κρατώντας το κεφάλι σταθερό πάνω από το ποδήλατο. Με αυτόν τον τρόπο παραμένει σταθερή η πίεση στον μπροστά τροχό και από την στιγμή που δεν χρειάζεται να γίνονται συνεχώς μικροδιορθώσεις μπορεί ο αναβάτης να συγκεντρωθεί στα εμπόδια που έρχονται μπροστά του.


Δείτε επίσης: Switchbacks, πως να στρίψετε πιο γρήγορα με 4 συμβουλές.


Στο MTB θέλει να είστε επιθετικοί και να έχετε λίγο θράσος παραπάνω!cedrig gracia hell yeah mtb

Η σύγχρονη γεωμετρία των ποδηλάτων, τα λάστιχα με τα μεγάλα και αραιά τακούνια, οι αναρτήσεις, όλα θέλουν τον αναβάτη να συμμετέχει 100% ώστε να μπορέσουν να δουλέψουν αποτελεσματικά. Αυτό είναι ακόμη πιο εμφανές στις αλλαγές πορείας (στροφές) όπου πρέπει να αλλάξει η πορεία κατεύθυνσης χωρίς όμως να μειωθεί η ταχύτητα. Στο ίδιο βίντεο με τους old school-άδες θα δείτε πως για να αλλάξουν πορεία ήταν «βιδωμένοι» πάνω στο ποδήλατο, ενώ σήμερα θα δείτε ότι το μόνο σταθερό πάνω στο ποδήλατο για τους top αναβάτες είναι το κεφάλι τους. Μετατοπίζοντας τους γλουτούς και «πατώντας» το ποδήλατο το αναγκάζετε να γραπώσει στην στροφή, ενώ παραμένετε στην επιθετική θέση και έτοιμοι να αντιμετωπίσετε οποιαδήποτε δυσκολία.

Πως σας φαίνονται οι αλλαγές της γεωμετρίας στα πιο σύγχρονα ποδήλατα βουνού; Μήπως αναπολείτε τα παλαιότερα, όπου «παλεύαμε» πάνω στα ποδήλατα;

Previous Article

Πόση ταχύτητα μπορείς να ‘αγοράσεις’; (video)

Next Article

Το 1X12 είναι γεγονός. SRAM Eagle και οριστικό τέλος στο μπροστά σασμάν.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια