Το πιο aero ποδήλατο πίστας που έχετε δει!

Author: Χωρίς σχόλια Share:
Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (2)

Έχουν περάσει σχεδόν επτά χρόνια από την στιγμή που ο Πορτογάλος βιομηχανικός σχεδιαστής Nuno Teixeira παρουσίασε μια ιδέα για ένα ανθρακονημάτινο ποδήλατο πίστας το οποίο θα είχε πλήρες αλεξήνεμο (fairing) με την κωδική ονομασία: Pluma.

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (5)

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (4)

Η ιδέα για το συγκεκριμένο ποδήλατο ήρθε αφού παρατήρησε την απλότητα ενός φτερού. Ήθελε να κατασκευάσει ένα ποδήλατο πίστας το οποίο θα ήταν όσο πιο αεροδυναμικό μπορούσε, «εξαφανίζοντας» οτιδήποτε μπορεί να «κόβει» ταχύτητα. Όλα «κρύφτηκαν» σε fairing κατασκευασμένα από ανθρακονήματα και kevlar και αυτό είναι το αποτέλεσμα!

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (6)

Φυσικά τίποτα δεν είναι εύκολο και τελικά αποδείχτηκε πως η συγκεκριμένη ιδέα ήταν πιο δύσκολη να υλοποιηθεί από ότι πίστευε. Αυτό όμως, τον πείσμωσε και δεν τα παράτησε με την πάροδο των χρόνων. Πριν λίγες ημέρες με την βοήθεια μιας Γαλλικής εταιρίας -Constellation Composite- η οποία εξειδικεύεται στην επεξεργασία και την ανάπτυξη ανθρακονημάτινων κατασκευών, κατασκεύασαν ένα πλήρες λειτουργικό ποδήλατο για κάποιον Ελβετό πελάτη του.

 Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (8)  Για να υλοποιηθεί όμως το ποδήλατο χρειάστηκαν μερικές «μετατροπές» από το αρχικό σχέδιο ώστε να μπορεί να είναι λειτουργικό. Αυτό σήμαινε την «κοπή» του fairing στα σημεία όπου περνάει η αλυσίδα της μετάδοσης, αλλά και η δυνατότητα να διαιρείται σε δύο κομμάτια ώστε να μπορεί να βγει ο πίσω τροχός, αλλά και να τεντώνει η αλυσίδα.

Διαφοροποιήσεις υπήρξαν και στο μπροστά μέρος του ποδηλάτου, με μια ελαφρώς πιο τυποποιημένη διάταξη για τον λαιμό ώστε να προσφέρει ευκολότερη προσαρμογή και ένα συμβατικό πιρούνι.

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (3)

Ως παράπλευρα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου σχεδιασμού, ο Teixeira ανέφερε πως προστατεύεται ο αναβάτης από τα κινούμενα μέρη του ποδηλάτου τα οποία έχουν κλειστεί μέσα στο fairing σε περίπτωση πτώσης.

Το Pluma είναι κατασκευασμένο από ένα «σάντουιτς» ανθρακονημάτων και πυρήνα αφρού PVC. Στον δισκοβραχίονα βρίσκουμε τον ROTOR 3D με γρανάζωμα 51Χ15. Παρά το γεγονός πως ο πίσω τροχός βρίσκεται μέσα στο fairing, εξακολουθεί να χρησιμοποιείται «κλειστός» πίσω τροχός ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι στροβιλισμοί και μέσα στο fairing.

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (7)

Οι τροχοί είναι της PRO, με τον πίσω να είναι ο track carbon και μπροστά ο 5-spoke track carbon. Τα ελαστικά είναι τα Continental Tempo II track tubulars. Το ποδήλατο χρησιμοποιεί έναν κλασικό λαιμό 31.8, ο οποίος είναι προσαρμοσμένος στο εσωτερικό από ένα fairing. Το τιμόνι είναι το 3T Scatto LTD track sprinter. Στα υπόλοιπα σημεία επαφής βρίσκουμε στην σέλα την Selle Italia Flite και στα πετάλια τα Speedplay Zero.

Nuno-Teixeira_Pluma-Track-Bike_fully-faired-carbon-prototype_complete (1)

Πως σας φαίνεται;

Previous Article

Ελαστικό ποδηλάτου χωρίς αέρα από την Bridgestone!

Next Article

Νέα θεαματική ποδηλατική διαδρομή 140 χιλιομέτρων περιμετρικά της Λίμνης Garda!

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχόλια